Oktoobris müüdi Eestis 1339 uut sõiduautot, mis jääb eelmise aasta oktoobrikuu müügitulemusele alla 12,8 protsendiga; turg pööras langusse autotootjate jätkuvate tarneraskuste tõttu.
Tarneraskused kärpisid uute autode müüki ligi 13 protsenti
Tänavu on kümne kuuga antud klientidele üle 19 872 uut sõiduautot, mida on 25,9 protsenti rohkem kui möödunud aasta sama perioodi jooksul, teatas Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Liit (AMTEL).
Segmentidest olid oktoobris jätkuvalt populaarseimad keskmised maasturid, nende osakaal oli 31,7 protsenti ja väiksema keskklassi autod 18,4 protsendiga. Üle kolmandiku kogumüügist moodustasid alternatiivseid jõuallikaid kasutavad autod, neist oli hübriidautosid 412, elektriautosid 49 ja CNG gaasiautosid 12.
Kõige edukamaks automargiks kerkis oktoobris KIA, mida müüdi 213. Järgnesid Toyota ja Škoda, vastavalt 185 ja 101 müüdud sõiduautoga. KIA haaras kaks kõrgeimat kohta ka mudelite edetabelis, kus populaarseimaks kerkis KIA Sportage 87 müüdud autoga ja teisele kohale KIA Cee’d 80 autoga. Esikolmikusse mahtus ka Toyota RAV4 78 müüdud autoga.
Kerge langus tabas ka tarbesõidukite turgu ja oktoobris müüdi 344 uut tarbesõidukit, mis jääb eelmise aasta oktoobri tulemusele alla 3,9 protsendiga. Kümne kuu kokkuvõttes on aga tarbesõidukite turg siiski 30,6 protsendiga plusspoolel.
Tarbesõidukeid müüs kõige edukamalt Peugeot 54 sõidukiga, järgnes Citroen 53 sõidukiga. Veokite segmendis olid edukaimad Volvo 26 veoki ja Scania 22 veokiga.