Eestlaste elatustaseme tõus lubab luksusbrändil jõudsalt laieneda

PM Majandus
Copy
GANT esinduskaupluste juhataja Julius Nurmoja.
GANT esinduskaupluste juhataja Julius Nurmoja. Foto: Erakogu.

2007. aastal vahetult enne majanduskriisi Eestis esimese esinduspoe avanud rõivakaubamärk Gant on jõudsalt laienemas. Seni Eestis pigem luksusbrändina tuntud Gant on elatustaseme kasvades muutunud tarbijale jõukohasemaks ja keskkonnateadlik tarbija eelistab kiirmoe asemel pikema elueaga tooteid.

Tartus Tasku keskuses avati uus senisest suurem kauplus ning märtsis laienetakse Ülemiste Keskusesse.

Gant tuli Eesti turule keerulisel ajal – esimene esinduspood Tallinnas avati 2007. aastal Rotermanni kvartalis ning 2008. sügisel Tartus toona värskelt avatud Tasku keskuses. «Esimesed aastad olid ülimalt keerulised, eriti arvestades, et hinnatasemelt kuulus Gant toona siiski kallimasse segmenti. Aastatega oleme suutnud üles ehitada tugeva püsikliendibaasi, mille pinnalt saamegi täna ettevaatlikult laieneda,» ütles Ganti esinduskaupluste juhataja Julius Nurmoja.

Kuigi mitmed rahvusvahelised e-poed tungivad järjest agressiivsemalt turule, on Nurmoja veendunud, et rõivapoed tühjaks ei jää. «Fakt on see, et inimesed tahavad riideid kohapeal selge proovida ja võrrelda ning lõpuks pole pakiautomaatide vahet jooksmine ning pakkide edasi-tagasi saatmine mugavam või praktilisem, kui poes kohapeal erinevate toodete proovimine,» leiab Nurmoja.

Tema sõnul vajavad inimesed sageli just soovitusi ja nõuandeid kogenud teenindajatelt ning ei osteta ainult toodet, vaid ka emotsiooni.

Ganti Tartu kauplus.
Ganti Tartu kauplus. Foto: Erakogu.

Pärast pea 15 aastat turul tegutsemist julgustab ambitsioonikale laienemisele eeskätt asjaolu, et kaubamärk on oma hinnaklassilt inimestele järjest taskukohasem.

«Soomes on Gant alati olnud n-ö kõrgem keskmine hinnaklass, millel on kindel ja nõudlik klientuur. Eestis olemegi pisut hädas aastate jooksul kinnistunud mainega, et Gant on luksuskaup,» rääkis Nurmoja.

Nurmoja hinnangul on kvaliteetkaubamärkide oluliseks eeliseks tarbijate muutunud mentaliteet. «Inimesed mõtlevad rohkem oma tarbimisharjumuste ja ökoloogilisele jalajäljele, mistõttu ollaksegi valmis küll odava, ent väga lühikese elueaga toote asemel ostma pigem kallimat, aga kvaliteetsemat kaupa, mis kestab mitu hooaega. Sealjuures pööratakse tähelepanu ka sellele, mis materjale on rõivaste tootmisel kasutatud ning kus on need valminud,» ütleb Nurmoja.

Ganti esinduspoed tõi Eestisse Juliuse ema Tiia Nurmoja, kelle visiooni järgi arenes kaupluste kontseptsioon ja teeninduskultuur.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles