Juba üheksandat aastat järjest käivitus Eestis tööandjate kiitmise kampaania, mis kestab terve novembrikuu ja kulmineerub Unistuste Tööandja nimetamisega veebruaris. Kuna viimasel aastal on tänu viiruse ülemvõimule muutunud meie kõigi töökorraldus, on täiesti ennustamatu, milliseid tööandjaid ja mille eest tänavu kiidetakse, ütles konkursi üks eestvedajatest Anu-Mall Naarits.
Algab tööandja kiitmise kampaania: kaugtöö ja paindlik töö pole enam ei unistus ega eelis
«Kui vaadata kiitmiste varasemat trendi, siis torkab silma, et see on kogu aeg liikunud ülespoole mööda Maslow vajaduste püramiidi,» rääkis Tööandja Kiituste kampaania ellukutsuja ja Marketingi Instituudi juht Anu-Mall Naarits.
«Üheksa aastat tagasi olid meil Eestis tegijad need ettevõtted, kus oli pinksilaud ja kuhu sai minna koeraga. Seejärel pääsesid tippu organisatsioonid, mis hoolitsesid oma töötajate eest, suutsid pakkuda head töö- ja pereelu tasakaalu. Viimasel paaril aastal on kiituste teravik olnud suunatud nende tööandjate poole, kes pakuvad mitmekesist enesetoetust ja võimaldavad töötajal ellu viia mingit olulist missiooni. Lisaks on üks läbivaid kiituste põhjuseid läbi kõigi aastate olnud innovatsioon ehk uuendusmeelsus.»
USA töötaja väärtustab heategevust. Aga Eesti töötaja?
Naaritsa hinnangul on paljud stabiilsed rollid meie ühiskonnas praeguseks purunenud. Kindlasti on kriisi tingimustes muutnud ka töötajate ootused tööandjatele. Ka vastupidi.
«Me näeme praegu, millised on muutused maailmas tööandja brändingu osas,» lausus ta. «Ennekõike on koroonatingimustes taas ausse tõusnud mitmed nn hügieenifaktorid nagu näiteks turvatunde tagamine töökohal. Samas on eriti USA töötajate silmis kasvanud nende ettevõtete ja organisatsioonide väärtus, kes suutsid kriisiajal vältida sulgemisi ja jätkasid kõigi raskuste kiuste klientide teenindamist.»
Uue tugeva trendina on koroonakriisis vaevlevas läänemaailmas töötajate radarile ilmunud ka sellised organisatsioonid, mis panustavad hoogsalt heategevusse ja püüavad keerulistes oludes olla kogukonna sidustajateks. «Tundub, et teadlikum osa töötajatest hindab sellist sotsiaalset panust väga kõrgelt ja tunneb uhkust, kui tema tööandja juhtub olema just sotsiaalselt vastutustundlik.»
Võimalik uus edutegur: virtuaalne kollektivism
Anu-Mall Naarits märkis, et ühe arvatava nihkena senistes trendides võiks tänavu ennustada ka nende ettevõtete populaarsust kiitmiste edetabelis, kes on suutnud luua töötajatega tugevama virtuaalse kontakti. «Kui varem vajasid inimesed paindlikkust, et teha tööd ka kodust, siis nüüd ilmselt teenivad plusspunkte need organisatsioonid, kes inimesi üks koju ei ole unustanud, vaid on suutnud nad kaasata enesearengu programmidesse, virtuaalsetesse ühistegevustesse jpm.»
Kõik võiks leida midagi, mille eest oma tööandjat kiita
Naarits kutsus kõiki Eesti töötajaid hoolikalt mõtlema, kas tema töökohas, tema tööandja juures, on midagi sellist, midagi erilist, miks ta tahaks seda organisatsiooni ka teistele töökohana soovitada. «Olge julged, sest läbi meie kiituste kujundame me endi homset töökeskkonda,» märkis ta.
Kiida Tööandjat kampaaniat viib läbi Marketingi Instituut koostöös CV Keskuse ja ajakirjaga Director. Oma kiituse saad jätta veebilehel, kuid seda võib ka teha uudiste kommentaarides.
Kogu novembrikuu kestva kampaania käigus kiitusi koguvad organisatsioonid saavad edasi kandideerida 2022 Unistuste Tööandja tiitlile, mis kuulutatakse välja järgmise aasta veebruaris.