Lihatootja Atria Eesti suurendas mullu nii käivet kui kasumit

BNS
Copy
Atria Eesti.
Atria Eesti. Foto: Eleri Lõhmus / Valgamaalane

Kaubamärke Maks & Moorits, Wõro ja VK opereeriva toiduainekontserni Atria Eesti AS-i müügitulu suurenes mullu 10,3 protsenti 46,1 miljoni euroni, ettevõtte kasum suurenes seejuures aastavõrdluses 22,8 protsenti 2,6 miljoni euroni.

2020. aasta oli ettevõttele keeruline ja volatiilne aeg, seda eelkõige välistegurite tõttu. COVID19 pandeemia ajal suutis ettevõte tootmise käigus hoida ja tellimused täita, kirjutab juhatus ettevõtte majandusaasta aruandes.

Oluliselt vähenes müük HoReCa segmendis, jaekaubanduses aasta alguses müük kasvas, kuid aasta teises pooles hakkas mõnevõrra vähenema. Ajutise suurenemise peamiseks põhjuseks võib juhatuse hinnangul pidada koduse tarbimise kasvu ja koju varude kogumist.

Atria Eesti möödunud aasta olulisimaks sündmuseks võib pidada hakkliha uue kontseptsiooni turule toomist. Uus lähenemine hõlmas nii hakkliha valmistamise tehnoloogiat kui ka pakendamist – märgatavalt suurenes toote säilivusaeg ja oluliselt vähenes pakendikulu.

Ettevõtte keskmine töötajate arv taandatuna täistööajaga töötajale oli 2020. aastal 249, 3 inimese võrra vähem kui tunamullu. Siiski suurenesid tööjõukulud 6,8 protsendi võrra 6,4 miljoni euroni.

Ettevõtte sõnul on suureks väljakutseks kvalifitseeritud tööjõu puudus, mis mõjutab üha rohkem igapäevategevust ja arenguplaane. Samuti eksisteerib suur surve teenuste hinnatõusule.

Möödunud majandusaastal investeeriti põhivarasse 1,4 miljonit eurot, 2019. aastal tehti investeeringuid 1,9 miljoni euro eest.

Atria Eesti emafirma on Atria Oyj, mis on noteeritud Helsingi väärtpaberibörsil.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles