Lennukihooldaja Magnetic MRO langes 13,6 miljoniga kahjumisse

BNS
Copy
Lennukite hooldusega tegelev MAGNETIC MRO
Lennukite hooldusega tegelev MAGNETIC MRO Foto: Liis Treimann

Lennukite hooldusteenuseid pakkuva Magnetic MRO AS-i käive langes mullu 23,1 protsenti 72,4 miljonile eurole, seejuures langes ettevõte tunamullusest 2,9 miljoni euro suurusest kasumist 13,6 miljoni euro suurusesse kahjumisse.

Magnetic MRO AS grupi konsolideeritud käive 2020. aastal oli 80,9 miljonit eurot, millest 22 protsenti oli seotud varuosadega, 25 protsenti mootoriüksusega, 32 protsenti baas- ja liinihooldusega ja 21 protsenti teiste äriüksustega, selgub ettevõtte majandusaasta aruandest.

Olulise sündmusena möödunud majandusaastast toob juhtkond aruandes välja ettevõtte sertifitseerimise Hiina tsiviillennundusameti poolt, mis võimaldab osutada hooldusteenust Hiinas registreeritud õhusõidukitele ja nende mootoritele.

Samuti laiendasid Magnetic MRO ning SAS baashooldusteenuse lepingut kogu A320-NEO sõidukipargile. Esialgne leping kahe ettevõtte vahel allkirjastati 2017. aasta detsembris ja seejärel lepingut pikendati aastani 2023. Leping hõlmab 56 lennuki hoolduskülastust.

Juhtkond toob välja ka MAC Aero Interiors Ltd, grupi Suurbritannias asuva tütarettevõtte tootmisüksuse kolimise Tallinnasse. Uus rajatis avati Eestis möödunud aasta jaanuaris, varem tootis ettevõte Airbusi osi Suurbritannias asunud tehases. 2020. aastal sõlmisid Magnetic MRO ning Airbus pikaajalise hoolduslepingu Airbusi lennukite hooldamiseks.

2020. aasta lõpu seisuga hinnati seoses pandeemia mõjuga alla ettevõtte järgmised varad – investeering sidusettevõttesse Magnetic Parts Trading Ltd summas 2,4 miljonit eurot ning MAC Aero Interiors ning Direct Maintenance firmaväärtused täies mahus kokku 4,8 miljonit eurot.

Seoses ülemaailmse pandeemiaga võib juhtkonna sõnul pidada erakorralisteks kuludeks ka koondamistasusid, tütarettevõtte kolimiskulusid, täiendavate varude allahindlust ning nõuete tühistamist seoses klientide maksejõuetusega kokku suurusjärgus 6,5 miljonit eurot.

Kriisiolukorra tõttu sai Magnetic MRO valitsuse otsusega riigiabi ning Kredexilt likviidsuslaenu summas 10 miljonit eurot.

Möödunud aastal suurendas ettevõte aktsiakapitali 193 011 euro võrra. Pärast aktsiakapitali suurendamist on uus aktsiakapital summas 1,3 miljonit eurot ning ülekurss summas 15,4 miljonit eurot.

21. septembril toimus Magnetic MRO võlakirjade ennetähtaegne lunastamine täies mahus.

Grupi töötajate keskmine arv taandatuna täistööajale vähenes mullu 22 inimese võrra 543 inimesele. Tööjõukulud kokku vähenesid seejuures 5,6 protsenti 22,4 miljonile eurole.

Materiaalsesse põhivarasse investeeris ettevõte 2020. aastal 5 miljonit eurot, mis kulus enamasti lennukite varuosade ostmisele.

Magnetic MRO Tallinna lennujaamas paiknevates angaarides teostatakse põhjalikku ehk baashooldust Boeing 737 ja Airbus 320 lennukitüüpidele ning lennukite värvimist. Lisaks tegeleb ettevõtte lennukihoolduse oskusteabe müügiga, pakub liinihooldusteenust ehk lennukite kiirhooldust nii Eesti kui ka välismaa lennujaamades.

Magnetic MRO emaettevõte on Hiinas registreeritud Hangxin Aviation Services, mis omakorda kuulub Guangzhou Aviation Technology kontserni.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles