Lugeja küsib: mida teha, kui kindlustus saadab koju soss-sepa? (2)

Adele Johanson
Copy
Ehitamine on paras kunst ja igaüks seina sirgeks ei saa.
Ehitamine on paras kunst ja igaüks seina sirgeks ei saa. Foto: Dmitri Kotjuh

Lugeja küsis Tarbija otimetuselt, mida teha juhul, kui kindlustuse saadetud ehitaja ei suuda oma tööd korralikult teha. Küsisin selle kohta nõu Tarbijakaitse ja tehnilise järelevalve ametist. 

Kui kodu on kindlustatud, on õigust loota, et õnnetusjuhtumi korral katab kindlustus remondikulud. Paljudel kindlustustel on omad koostööpartnerid, kellelt töö tellitakse. Kuri on karjas siis, kui saadetud remondimeeste plaaditud seinad on kõverad, põrad lainetab ja elamine on ära mäkerdatud. 

Tarbijakaitse ja tehnilise järelevalve ameti (TTJA) nõustamisteenuse eksperdi  Margot Leeni sõnul tuleks esimese asjana teha kehvast tööst võimalikult kvaliteetsed pildid. 

Kui klient on ehitaja ise valinud, tuleks juhtunust  kindlasti teavitada kindlustusandjat ning esitada kirjalik (nt e-posti teel) kaebus töö tegijale.

Kui aga kogu asjaajamine on toimunud läbi kindlustusandja, siis tuleb tarbijal nõue esitada kindlustusandjale, kes peaks enda valitud remondimeeste ja ehitajatega asju ajama. 

«Kaebuses peab olema välja toodud tarbija konkreetne nõue. Tarbija kaebusele peab kaupleja vastama 15 päeva jooksul arvates kaebuse saamisest. Kui kaebusele ei vastata või tarbija ei nõustu saadud vastusega, siis saab tarbija pöörduda tarbijavaidluste komisjoni poole - https://komisjon.ee/et/avalduse-esitamine,» sõnas Leen. 

Kommentaarid (2)
Copy
Tagasi üles