Päevatoimetaja:
Sander Silm

Rail Baltic sai Euroopast täiendava rahasüsti

Copy
Rail Baltic.
Rail Baltic. Foto: Rail Baltic.

Rail Balticu ühisettevõte, Euroopa Kliima-, Infrastruktuuri- ja Keskkonnaagentuur (CINEA) ning kolme Balti riikgi vastavad ministeeriumid allkirjastasid täiendava piiriülese toetuslepingu, millega eraldatakse Euroopa ühendamise rahastuse (CEF) toetus Rail Balticale.

Lepingu kogumaht on 19,7 miljonit eurot, millest CEF-i toetus moodustab maksimaalselt 16,7 miljonit eurot ehk 85% käesoleva lepingu kohaste abikõlbulike kulude kogusummast. Ülejäänud 15% rahastavad kolme Balti riigi valitsused.

«Euroopa ühendamise rahastust ja Balti riikidest saadav täiendav toetus mitte ainult ei kinnita veel kord ELi ja Balti partnerite tugevat pühendumist sellele ainulaadsele piiriülesele projektile, vaid võimaldab lõpule viia viimased projekteerimisetapi tööd, kiirendada ülemaailmse projekti jätkumist alustades puuduvate lülide projekteerimishankeid olulisel Kaunas–Leedu/Poola piirilõigul ning Kaunas–Vilnius lõigul ja hõlbustada põhitrassi ehitushangete alustamist Lätis,» selgitas Rail Baltica ühisettevõtte RB Rail juhatuse esimees Agnis Driksna.

»Rahastamisele kuuluvate tegevuste nimekirjas on mitmeid olulisi uuringuid, näiteks Rail Baltica järgmise tasuvusanalüüsi ja äriplaani koostamine. Juba alustatud raudteerajatiste ja põhiliini projekteerimistööde lõpuleviimine ehitusvalmiduse saavutamiseks on projektipartnerite peamisi prioriteete,»  lisas Driksna.

Rahastamisele kuuluvad järgmised tegevused:

  •  Leedus Kaunase raudtee infrastruktuuri projekteerimine raudteejaamas (I etapp)
  • Leedus Kaunase infrastruktuuri hooldamise rajatiste projekteerimine;
  • Lätis Riia sõlmpunkti opereerimise arendamiseks vajalikud projektimuudatused;
  • Riia raudteejaama raudteelõigu tööprojekti muutmine lähtudes Rail Baltica opereerimiseplaanist Lätis;
  • Lätis Cekule objekti uuring, lõhkemata objektide tuvastamine Cekule endisel militaaralal;
  • Eestis Pärnu maakonnaplaneering
Tagasi üles