Horizon Traveli uus nimi on tänasest Aurinko, Eesti saab sellega Soome reisikorraldajale Aurinkomatkat peaaegu koduturuks ning eestimaalastele avaneb senisest rohkem tšarterreiside sihtkohti.
Horizon Travelist saab Aurinko
Eestlaste huvi Soome reisikorraldajate pakutava vastu kasvas hüppeliselt juba mullu, kui paljud siinsed firmad tiheda konkurentsi tõttu pankrotti läksid. Pealegi ei tundunud reisimine Egiptusesse, mis seni oli üks peamisi sihtkohti, enam kuigi ahvatlev.
Jõulised laienemisplaanid
Horizon Travel müüdi Aurinkomatkatele 2007. aastal, äriregistris muudeti nimi kuu alguses. Ja kuigi Eesti turismiturg on Soome omast tunduvalt väiksem, on see Aurinkomatkate tegevjuhi Tuomo Meretniemi sõnul ometi vallutamist väärt. Soomest käis mullu tšarterreisidel miljon inimest, Eestist pelgalt 82 000. Seni on eestlaste reisile viimine Aurinkomatkatele siiski ära tasunud.
«Soome on väike turg, seepärast on meil vaja laieneda lähimaadesse,» nentis Meretniemi. Ta lisas, et praegu on Eesti ja Soome Euroopas ainukesed riigid, kus reiside korraldamisel ei valitse suurfirmad TUI ja Thomas Cook.
«Arusaamine kohalikust mõttelaadist on väga oluline, seepärast arvasime, et me ei saa juhtida tegevust Soomest ning vaja on head meeskonda ka Eestis,» ütles Meretniemi. «Horizoni töötajate jaoks midagi ei muutu. Tulevikus võtame tõenäoliselt inimesi juurde, aga praegu jääb kõik samaks.»
«Väiksel turul kipub olema nii, et suvel minnakse Türki ja talvel Egiptusse – see on aga väga riskantne,» selgitas Meretniemi Aurinkomatkate põhimõtteid. «Meie eelis on lai valik sihtkohti. Kui midagi juhtub, nagu maailmas ikka juhtub, saame inimesed uude kohta suunata.»
Tšarterreiside müük on Euroopas stabiilne, nende üldine osatähtsus aga väheneb, kuna endale ise reisi korraldamine internetis muutub iga aastaga hõlpsamaks.
Meretniemi kinnitusel on reisifirmal võimalik jalg ukse vahele saada, kui asjaajamine inimesele võimalikult lihtsaks tehakse.