Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Horizon Travelist saab Aurinko

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Reisifirma Aurinkomatkat tegevjuht Tuomo Meretniemi kinnitab: nende firma eeli­s on lai valik sihtkohti.
Reisifirma Aurinkomatkat tegevjuht Tuomo Meretniemi kinnitab: nende firma eeli­s on lai valik sihtkohti. Foto: Peeter Langovits

Horizon Traveli uus nimi on tänasest Aurinko, Eesti saab sellega Soome reisikorraldajale Aurinkomatkat peaaegu koduturuks ning eestimaalastele avaneb senisest rohkem tšarterreiside sihtkohti.

Eestlaste huvi Soome reisi­korraldajate pakutava vastu kasvas hüppeliselt juba mullu, kui paljud siinsed firmad tiheda konkurentsi tõttu pankrotti läksid. Pealegi ei tundunud reisimine Egiptusesse, mis seni oli üks peamisi sihtkohti, enam kuigi ahvatlev.

Jõulised laienemisplaanid

Horizon Travel müüdi Aurinkomatkatele 2007. aastal, äriregistris muudeti nimi kuu alguses. Ja kuigi Eesti turismiturg on Soome omast tunduvalt väiksem, on see Aurinkomatkate tegevjuhi Tuo­mo Meretniemi sõnul ometi vallutamist väärt. Soomest käis mullu tšarterreisidel miljon inimest, Eestist pelgalt 82 000. Seni on eestlaste reisile viimine Aurinkomatkatele siiski ära tasunud.

«Soome on väike turg, seepärast on meil vaja laieneda lähimaadesse,» nentis Meretnie­mi. Ta lisas, et praegu on Eesti ja Soome Euroopas ainukesed riigid, kus reiside korraldamisel ei valitse suurfirmad TUI ja Thomas Cook.

«Arusaamine kohalikust mõttelaadist on väga oluline, seepärast arvasime, et me ei saa juhtida tegevust Soomest ning vaja on head meeskonda ka Eestis,» ütles Meretniemi. «Horizoni töötajate jaoks midagi ei muutu. Tulevikus võtame tõenäoliselt inimesi juurde, aga praegu jääb kõik samaks.»

«Väiksel turul kipub olema nii, et suvel minnakse Türki ja talvel Egiptusse – see on aga väga riskantne,» selgitas Meretniemi Aurin­komatkate põhimõtteid. «Meie eelis on lai valik sihtkohti. Kui midagi juhtub, nagu maailmas ikka juhtub, saame inimesed uude kohta suunata.»

Tšarterreiside müük on Euroo­pas stabiilne, nende üldine osatähtsus aga väheneb, kuna endale ise reisi korraldamine internetis muutub iga aastaga hõlpsamaks.

Meretniemi kinnitusel on reisifirmal võimalik jalg ukse vahele saada, kui asjaajamine inimesele võimalikult lihtsaks tehakse. 

Tagasi üles