Koolis käidud aastate arvu mõju sissetulekule
Angrist ja Krueger on uurinud, kuidas mõjutab koolis käidud aastate arv sissetulekut. Sellist põhjuslikku seost on raske välja selgitada, kuna inimestel on väga erinevad valikud ja põhjused, kui kaua koolis käiakse ning neid kõiki pole võimalik analüüsis arvesse võtta. Et seosest aru saada, vaatasid nad muidu sarnaseid koolilapsi, kellel oli erinev ainult sünnikuupäev (Angrist ja Krueger 1991).
USAs lähevad kooli kõik lapsed, kes on sündinud teatud kalendriaastal. Sõltuvalt osariigist on aga koolis käimise kohustus kuni 16- või 17aastaseks saamiseni. Seetõttu tekib osal lastel võimalus koolitee lõpetada peaaegu aasta varem kui teistel. Võrreldes õpingute jätkajaid nendega, kes eelistasid võimalikult varakult õpingud lõpetada ja tööle minna, said nad teada, kui palju mõjutavad tulevasi sissetulekuid erinevused haridustee pikkuses. Nad leidsid, et varakult õpingud lõpetanutel oleks täiendav aasta hariduse omandamist suurendanud tulevast sissetulekut ligikaudu 9% võrra.
Sisserände mõju kohalike inimeste võimalustele
David Card on uuenduslike lahendustega mõjutanud ka uuringuid selle kohta, kuidas ulatuslik töötajate sisseränne mõjutab kohalike inimeste töö leidmise võimalusi ja sissetulekuid. Tema uuringutest on alguse saanud terve koolkonna uuringud, mis keskenduvad immigratsiooni analüüsimisele. Card näitas, et sisserände mõju on väike (Card 1990).
Ka hilisemates uuringutes on samale tulemusele jõutud, küll aga sellise täiendusega, et sisserännanud töötajad mõjutavad üksteise sissetulekuid: hiljem saabunud immigrantide lisandumine kohalikule tööturule vähendab nende immigrantide sissetulekuid, kes on riiki saabunud varem. Üldisemalt mõjutab sisseränne negatiivselt neid töötajate gruppe – nii kohalikke kui ka varem saabunud sisserändajaid –, kellega immigrandid samadele töökohtadele konkureerivad (Borjas 2003, Card 2009).