Päevatoimetaja:
Sander Silm

Automüüja: kes soovib kevadeks uut autot, peab tellima praegu

Copy
Seati ettetetllimisajaks tasub arvestada pool aastat.
Seati ettetetllimisajaks tasub arvestada pool aastat. Foto: Seat

Ülemaailmne kiipide ja pooljuhtide defitsiit tähendab pikki ettetellimise tähtaegu automüügis ning kes soovib kevadel uue autoga sõita, peaks praegu tellimuse ära tegema.

Topauto müügijuhi Janek Eskori sõnul näitas kolmanda kvartali Eesti automüügistatistika, et automüüjad on eelmise aasta langusest taastunud ning nõudlus on sarnane COVID-19 eelse perioodi ehk 2019. aastaga. Küll on aga ülemaailmsest kiibiprobleemist tingituna pikenenud tarneajad, millele ei ole leevendust lähiajal ette näha.

«Tänases vaates on uute autode tarneaeg pikem kui toona ning arvestada tuleb kuue kuuga. Kes tahab kevadeks endale uut autot, see peaks praegu ära tellima. Autode laod on praktiliselt tühjad ning kes tuleb hiljem tellima, saab ka hiljem auto kätte,» selgitas Eskor.

Topauto müügivalikust tuleks tehaste info põhjal näiteks Hyundai ja SEATi populaarsemate markide tarneaegade puhul arvestada kuue kuuga, võimsamate ja suuremate mudelite puhul võib minna pikemalt. Eskori sõnul on inimeste huvi autode soetamise vastu suur, mida näitab ka üha suurenev proovisõitude arv.

Samuti jätkub kasutatud autode defitsiit, kuna heas korras autod ostetakse väga kiiresti ära ning need jõuavad turul olla vaid loetud päevad, mõnikord isegi vaid tunnid.

«Kui kliendile auto vähegi sobib, on ta nõus selle kohe ära ostma. Ta on isegi nõus loobuma mõnest lisast, kui saab auto kohe kätte. Seda on näha näiteks endiste demo- või hoolduse asendusautodega, mille müük käib kiiresti,» kirjeldas Eskor. «Praegu on kasutatud autot hea müüa, aga keeruline osta, sest nii Eestis kui ka Euroopas on kasutatud autode hinnad läinud kallimaks.»

Topauto tegutseb Eesti autoturul aastast 1994 ning müüb Hyundai, SEATi, CUPRA, Suzuki, Isuzu, Citroëni ja SsangYongi mudeleid. Ettevõte toetab regulaarselt kultuuri ja sporti.

Tagasi üles