Suhted idanaabriga ei lase Eesti raudteel kriisist manti võtta

Erkki Erilaid
Copy
Hiinas Henani provintsis asuvast Putiani jaamast Helsingi poole väljuv kaubarong. Hiinast pärit kaupade veomahud on viimase aastaga Soomes suurenenud 250 protsenti.
Hiinas Henani provintsis asuvast Putiani jaamast Helsingi poole väljuv kaubarong. Hiinast pärit kaupade veomahud on viimase aastaga Soomes suurenenud 250 protsenti. Foto: Hao Yuan via www.imago-images.de

Raudtee päästab Põhjamaade jõulud, just nii väidab Soome meedia. Paanikast, et üleilmne tarnekriis rikub kommertsjõulud, on palju räägitud, kuid soomlased on koos hiinlastega leidnud raudtee abil lahenduse, tänu millele jõuavad Läänemere riikide lastele kingitused pühadeks õigel ajal kohale.

Seetõttu, et merekonteinerite vedu on aastaga kallinenud 7–8 korda ja laevad seisavad päevi sadamate reidil kai äärde pääsemiseks järjekorras, on Kesk-Euroopa raudteed Aasiast tulevatest veostest umbes. Logistikutel tuleb keerulises olukorras otsida kiiresti uusi alternatiive, kuidas kaup ikkagi jõuludeks Euroopasse tarnida.

Soomlased haistsid kriisis oma võimalust ning haarasid sellest kohe kinni, tänu sellele on Hiinast pärit konteinerite veomahud sealsel raudteel kasvanud aastatagusega võrreldes 250 protsenti. Sama võiks toimuda ka Eestis, kuid eksperdid nendivad, et poliitilised suhted Venemaaga on paraku sellised, mis ei võimalda transiitkauba mahtu kiirelt kasvatada.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles