Arved ja inkassonõuded tellimata kaupade eest
Tavaline telefonimüügi puhul tekkiv arusaamatus seisneb selles, et kaupleja lubab telefonitsi, et proovipakk on tasuta või et see on ühekordne tellimus. Siiski saadetakse tarbijale seejärel igal kuul uusi saadetisi ning koos pakkidega ka tasumisele kuuluvaid arveid.
Tarbijal, kes on nõustunud tasuta näidispakiga, kuid kellele edastatakse sellegipoolest arveid, tuleks kauplejale saata kirjalik kaebus. Kaebuses peab viitama kirjaliku kokkuleppe ehk kirjaliku tellimiskinnituse puudumisele ning oma soovile saadetisi ega arveid mitte saada. Kui probleem jätkuvalt ei lahene, saab abi saamiseks pöörduda tarbijavaidluste komisjoni poole.
Ka sõlmitud lepingust saab taganeda
Kui tarbija ja kaupleja on siiski saavutanud telefoni teel kokkuleppe kauba saatmiseks ning leping on sõlmitud vastavalt nõuetele, sest tarbija on tellimuse soovi kirjalikult kinnitanud, on tarbijal õigus 14 päeva jooksul ümber mõelda, lepingust taganeda ning tooted tagasi saata.
Siiski puudub taganemisõigus teatud tüüpi kaupade ja teenuste puhul. Nendeks on näiteks kiiresti vananevad või riknevad kaubad, suletud pakendis kohale toimetatud kaubad, mis on pärast üleandmist avatud ning mida seetõttu ei ole võimalik tervislikel või hügieenilistel põhjustel tagastada. Samas juhul, kui kaupleja ei ole taganemisõiguse puudumisest tarbijat enne ostu kirjalikult teavitanud, on tarbijal õigus tagasi saata ka eelnevalt loetletud kaupu. Avamata pakendis või puudusega hügieenitoodet (nt hambaharja otsikut) on tarbijal õigus kauplejale tagastada.