Estonian Airi juhatuse esimehe Tero Taskila sõnul on lennufirma eesmärgiks teenindada tänavu 850 000 reisijat ning jõuda tuleval aastal kasumisse.
Estonian Air loodab reisijate arvu kasvatada
Tegu on auahne plaaniga, kuna mullu jäi reisijate arvu piiriks 678 000.
Taskila kinnitusel oli aasta alguseks tehtud Estonian Airi 2012. aasta lendudele 47 protsenti rohkem broneeringuid kui mullu samal ajal. Tänavuseks suveks oli aga aasta alguses tehtud koguni 114 protsenti enam broneeringuid kui mullu aasta alguses.
«See lisab meile kindlust, et 2012. aasta on Estonian Airi jaoks hea aasta ning et meie strateegia töötab,» märkis Taskila eile lennufirma eesmärke tutvustades.
Tänavu suvel peaks Estonian Air lendama 25 sihtkohta, seda on kaheksa võrra enam kui läinud suvel. Põhjalik uuenduskuur ootab ees ka lennukiparki, kuhu peaksid juba veebruari lõpus lisanduma Brasiilia päritolu Embraerid.
Kõrvaltvaatajale võivad Estonian Airi lennukitehingud jätta mulje, et ettevõtte eelistused muutuvad pidevalt. Alles 2011. aasta jaanuaris käis Estonian Airi eelmine juht Andrus Aljas koos saatjaskonnaga Kanadas järel uutel Bombardieridel. Lähiajal aga Bombardieridest loobutakse.
Tero Taskila selgitas, et kui Estonian Air sooviks kasvada näiteks Bombardieri lennukite toel, tähendaks see, et kõik Bombardierid tuleb välja osta.
«Me oleme öelnud, et rumalaid tehinguid me ei tee,» kinnitas Taskila. «Meie eesmärgiks on ettevõtte jaoks välja valida õiged lennukid. Kui me nägime, et Bombardieri leping ja sellega seotud tingimused hakkasid liikuma meie jaoks vales suunas, otsustasime hakata võtma konkureerivaid pakkumisi.»
«Lõpuks pakkus Embraer meile rahalises mõttes parema lahenduse,» jätkas Taskila. «Samas – kui me hindasime klientidelt saadud tagasisidet võrdluses teiste lennukitega, siis Embraer-tüüpi lennukid on klientide seas eelistatud.»
Taskila sõnul on lennufirma jaoks oluline kasutada õige suurusega lennukeid. «Embraer pakub meile võimalust olla paindlik ning hoida kulusid kokku,» nentis ta. «Embraeri tooteperekonda kuuluvad 76–122 istmekohaga lennukid ning nende mõlemaga saab reisijaid teenindada põhimõtteliselt üks ja sama meeskond.»
Taskila kinnitusel on reisijatel Embraerides ka rohkem ruumi ning lennukaugus on suurem kui Bombardieridel. Estonian Airi võimalikest uutest sihtkohtadest lennufirma Taskila sõnul praegu rääkida ei saa.
Küll märkis ta, et osal praegustest liinidest läheb oodatust tunduvalt paremini ning sinna plaanib ettevõte lende lisada.
Millistest liinidest jutt käib, ei soovinud Taskila täpsustada. Küll ütles ta, et 2013. aasta jooksul peaks lennufirma praeguste plaanide järgi taas kasumisse jõudma.