Päevatoimetaja:
Sander Silm

Coca-Cola sisenes oma toorme transpordi tagamiseks laevandusärisse

Copy
Üks kolmest Coca Cola prahitud kaubalaevast on Hiina lipu all seilav Zhe Hai 505
Üks kolmest Coca Cola prahitud kaubalaevast on Hiina lipu all seilav Zhe Hai 505 Foto: marinetraffic.com, Walter Pless

Coca-Cola kontsern otsustas rahvusvahelises laevanduses kestva konteinerikriisi tõttu hankida endale oma kaubalaevad. Firma teatas kolme kokku 60 tuhande tonnise kandevõimega aluse prahtimisest, et tagada oma üleilmsete logistikaahelate toimimine. 

Viitega Coca-Cola hankejuhi Alan Smithi sotsiaalmeediapostitusele on uudist kinnitanud mitu rahvusvahelist merendusportaali. Coca-Cola on prahtinud kolm ligikaudu 35 tuhande tonnise veeväljasurvega kaubalaeva - Libeeria lipu all seilav Weco Lucilia, Hiina registris olev Zhe Hai 505 ja Marshalli saartele registreeritud Aphrodite M. Kokku suudavad laevad vedada 60 tuhat tonni kaupu. 

«Kui üleilmse laevavedude kriisi tõttu ei ole konteinereid ega laevaruumi võimalik saada, otsustasime mõelda kastist (ehk konteinerist) väljas,» viitas Tradewindsnews Smithi sõnadele LinkedIn. Joogihiiglase prahitud laevade kogumaht vastab 2800 merekonteinerile (TEU), mida firma oleks pidanud tellima tavalistelt mereveoettevõtetelt. 

Tagasi üles