Maiustustetootja Marmiton AS kasvatas mullu aastavõrdluses müügitulu 3,7 protsenti ligi 4 miljoni euroni; samal ajal jõudis ettevõte tunamullusest 151 900-eurosest kahjumist 5700 euroga kasumisse.
Magusatootja Marmiton jõudis mullu napilt kasumisse (1)
Pagaritoodete ja kondiitritoodete tooterühmas kasvas ettevõtte müügitulu vastavalt 15,1 protsenti ja 4,5 protsenti. Sügavkülmutatud pagaritoodete müügitulu suurenes aastavõrdluses 4,8 protsenti, selgus ettevõtte majandusaasta aruandest.
Ekspordi osakaal ettevõtte müügitulust moodustas 30,9 protsenti ehk 1,2 miljonit eurot. Ettevõte müüs tooteid Euroopa Liidu riikidesse – Soome, Lätti, Leetu. Lisaks jõuavad Marmitoni tooted Läti, Leedu ja Venemaa turule edasimüüjate vahendusel.
Ettevõte seadis 2020. aasta eesmärgiks tootmise efektiivsemaks muutmise, tootmismahtude suurendamise ning müügitulu kasvu. "Vaatamata koroonaviiruse haiguse COVID-19 puhangule, suutis ettevõte lõppenud majandusaastal suurendada nii tootmismahtu kui kasvatada müügitulu nii kodu- kui välisturgudel," kirjutas juhtkond aruandes.
Mulluse ekspordikäibe kasvu aluseks oli 2019. aasta teises pooles võidetud kaks sügavkülmutatud pagaritoodete Private Label hanget ning täiendavalt külmutatud toodete müügihanke sõlmimine 2020. aasta alguses. Lisaks sõlmis ettevõte lepingu Soome suuruselt teise jaeketi Kesko Oyj-ga ning möödunud aasta mais alustati leivasnäkkide tooterühma toodete müügiga.
Mullu töötas ettevõttes keskmiselt 59 inimest ehk kaks töötajat vähem kui aasta varem. Töötajate palgakulu kasvas samal ajal 2,1 protsenti 759 300 euroni.
Ettevõtte tänavuse aasta eesmärgiks on müügitulu suurendamine üle 4 miljoni euro ehk ettevõte planeerib käibe kasvuks 4,4 protsenti, sealjuures ekspordikäibe kasvuks üle 3,3 protsendi.
Juhtkonna hinnangul saab 2021. aasta üheks märksõnaks olema tooraine ja -materjalide hinnatõus. «Toorainete ja -materjalide hinnad maailmas on alates eelmise aasta teisest poolest teinud läbi kiire tõusu, ulatudes mõnede materjalide hindade osas viimaste aastate kõrgeimale tasemele. Viirusepuhangust tingitud töötuse määra kasv riigis ei ole toonud leevendust tootmisettevõtte tööjõuvajadusele ja palgasurvele,» märkis juhtkond.
Kõik see paneb juhtkonna sõnul ettevõtte kasumlikkuse tugeva surve alla ning suunab ettevõtet enam leidma lahendusi ja võimalusi tootmisressursside efektiivsemale kasutamisele.
Marmiton AS on 1992. aastal asutatud ning 100 protsenti Eesti kapitalil põhinev maiustuste ja valikpagaritoodete tootja. Ettevõtte tootevalikusse kuuluvad halvaa, kreemiga vahvlid, marmelaad, martsipan, vahvlisnäkid, küpsised, küüslauguleivad, piparkoogid, biskviit ja sügavkülmutatud pagaritooted.
100 protsenti Marmiton AS-i aktsiatest kuulub Svensky Kaubanduse AS-ile, ettevõtte tegelik kasusaaja on 84,43-protsendise osalusega Sven Voites.