Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Uute autode müük ületas septembris ka kahe aasta tagused numbrid

Copy
Autoliisinguturg kasvas plahvatuslikult.
Autoliisinguturg kasvas plahvatuslikult. Foto: MATTHEW CHILDS

Septembris müüdi Eestis hoolimata autotootjate tarneraskustest 1777 uut sõiduautot ehk 8,2 protsenti rohkem kui möödunud aasta septembris. Selle tulemusega ületati napilt ka 2019. aasta septembrikuu müüginumber.

Üheksa kuu kokkuvõttes on tänavu Eestis antud klientidele üle 18 533 uut sõiduautot, mis ületab eelmise aasta sama perioodi müüginumbrid 30,1 protsendi võrra, teatas autode müügi- ja teenindusettevõtete Eesti liit (AMTEL).

Populaarseimad on keskmised maasturid, mille müügi osakaal on 33,3 protsenti, järgnesid väiksema keskklassi autod 18,9 ja väiksemad maasturid 17,5 protsendiga.

Alternatiivseid jõuallikaid kasutavate autode osakaal moodustas enam kui kolmandiku kogumüügist, nende hulgas oli hübriidautode 587, elektriautode 43 ja CNG gaasiautode osakaal 25.

Populaarseim automark oli taas Toyota (256 müüdud sõiduautot) ning esikolmikusse mahtusid ka KIA (212) ja Škoda (159). Mudelite edetabeli tippu tõusis Toyota RAV4 (116 müüdud autot). Järgnesid kaks KIA mudelit, Ceed (86) ja Sportage (61).

Septembris müüdi 378 tarbesõidukit, mida oli 4,4 protsenti enam kui möödunud aastal. Üheksa kuu kokkuvõttes on tarbesõidukeid müüdud 4150, mis ületab eelmise aasta sama perioodi tulemuse 34,6 protsendiga. Automarkidest oli edukaim Renault (77 sõidukit), järgnesid Peugeot (50) ja Toyota (45). Veokite segmendis oli edukaim Scania 30 müüdud veokiga.

Tagasi üles