Töökuulutustel pakutav keskmine brutopalga vahemik oli kolmandas kvartalis 1200–1586 eurot, mida on 13% rohkem kui kaks aastat tagasi ehk 2019. aastal samal ajal, näitab tööportaali CVKeskus.ee statistika
Värbajad pakuvad üha kõrgemat palka: kellele ollakse valmis rohkem maksma
Palgapakkumiste võrdlus tugineb rohkem kui 8000-l töökuulutusel, kus pakutav töötasu oli avalikult välja toodud.
Palgapakkumiste kiiret kasvu mõjutavad suuresti kontoritöötajatele ja tippspetsialistidele suunatud tööpakkumised, kus pakutav töötasu on kahe aastaga kerkinud vastavalt 20% ja 19%.
Keskastmejuhtidele ja tippspetsialistidele suunatud tööpakkumistel ulatus keskmine palgapakkumine tänavu kolmandas kvartalis 2356 euroni, keskastmespetsialistidele ja kontoritöötajatele suunatud tööpakkumistel 1982 euroni.
Oskustöölistele ja kutsetöötajatele suunatud tööpakkumistel ulatus palgapakkumine 1678 euroni, teenindus- ja müügitöötajatel 1211 euroni ja abitöötajatel 1135 euroni.
Tallinnas kasvavad palgapakkumised pea kaks korda kiiremini kui mujal Eestis
Asukohtade lõikes kasvasid palgapakkumised kõige kiiremini pealinnas, kerkides kahe aasta taguse ajaga tervelt 20%. Samal ajal oli Tartus palgapakkumiste tõus 12%, Pärnus 10% ja Ida-Eestis kõigest 2%.
«Palgapakkumiste kiire kasv Tallinnas on seotud pealinnas pakutavate töödega. Nimelt otsitakse pealinnas rohkem kontoritöötajaid ja spetsialiste, mis moodustavad pea kolmandiku kõikidest avaliku töötasuga tööpakkumistest,» selgitas värsket palgastatistikat CVKeskus.ee turundusjuht Henry Auväärt.
Avalik palgapakkumine kutsub kandideerima
Avaliku palgapakkumisega tööpakkumised said kolmandas kvartalis 63% rohkem kandideerimisi kui samaväärsed peidetud palgaga tööpakkumised.
Enim mõjutas palgapakkumise lisamine töökuulutusele kontoritöötajaid ja keskastmespetsialiste, kus palga avalikustamine suurendas kandideerimiste arvu koguni 84%. Lisaks kerkisid palga avalikustamisega märkimisväärselt lihttööliste (+65%) ja oskustööliste (+52%) kandideerimised. Kõige vähem mõjutas palgapakkumise avalikustamine juhte.
«Konkurents töövõtja tähelepanu püüdmise nimel on kerkinud viimaste aastate teravaimaks, nõudes tööandjatelt väärtuspakkumistega eristumist. Pakutava palgavahemiku avalikustamine on kiireim ja lihtsaim viis muuta värbamist efektiivsemaks,» leiab Henry Auväärt.