Transpordiplatvorm Bolt kohandab oma taksoäpis hinnakordajaid vastavalt turu olukorrale ja saadud andmetele; samal ajal piiras transpordiplatvorm Taxigo alates 1. oktoobrist oma taksoäpis tipptunni hinnakordajat 1,5ni.
Bolt: kohandame hinnakordajaid vastavalt turu olukorrale
Bolti sõiduteenuse juht Eestis Eva Liisa Rikkas ütles BNSile, et Bolti sõiduteenuse hinnakordaja algoritmid põhinevad aastatepikkusel kogemusel ja andmete analüüsil.
Tema sõnul maksab klient tavalisel ajal baashinda, aga kui kuskil tekib juhtide defitsiit, rakendub automaatselt hinnakordaja.
«See motiveerib juhti kliendi juurde sõitma ja tagab kliendile suurema tõenäosusega teenuse. Vastasel juhul võib juhtuda, et teenus ei ole teatud piirkonnas üldse kättesaadav,» lausus Rikkas.
Taxigo Tallinn OÜ omanik Eduard Dubrovski ütles reedel, et ettevõte teeb tipptunni hinnakordaja piiramisega sammu tarbija ootuste suunas ning näitab ka oma suurematele konkurentidele eeskuju.
«Oleme põhimõtteliselt nõus viimasel ajal plahvatanud kliendipahameelega arvutiprogrammi abil dünaamiliselt reguleeritud liiga kõrgete taksohindade osas,» ütles ta.
Dubrovski sõnul ei ole tarbijale selge, millise valemi alusel dünaamiline hinnastamine suuremates taksoäppides toimub. «Me teame, et keskmised taksosõiduhinnad on viimase viie aastaga kasvanud üle kahe korra, kuid inimeste sissetulekud paraku mitte nii kiiresti. Taksojuhtide leidmiseks on kasvav hinnakordaja loomulikult vajalik, kuid leiame, et selle ülemist piiri tuleks siiski inimmõistusega piirata,» märkis ta.
Taxigo omanik lisas, et klient, kes saab päeval sama vahemaa läbitud 5 euroga, ei peaks ka tipptunnil üle 8 euro selle eest maksma.