Päevatoimetaja:
Sander Silm

Mis kiibipuudus? Elektriautode müük Hiinas püsib jätkuvalt kuumana

Copy
NIO tegevjuht William Li tutvustab Hiina elektriautode tootja lipulaeva ehk NIO ET7 sedaani.
NIO tegevjuht William Li tutvustab Hiina elektriautode tootja lipulaeva ehk NIO ET7 sedaani. Foto: STR

Hiina elektrisõidukite ettevõtted, nagu NIO, Li Auto & XPeng, teatasid suurepärastest septembrikuu tarnenumbritest, kirjutab finantsleht Barron's.

Hiina elektrisõidukite tootja NIO hoiatas investoreid kuu aega tagasi oodatust nõrgemate tarnete eest. Ettevõttel oli raskusi oma sõidukite jaoks vajalike mikrokiipide hankimisega. Selgus, et muretsemiseks polnud põhjust.

NIO tarnis septembris 10 628 sõidukit, mis on umbes 126 protsenti rohkem kui aasta varem, ning kolmandas kvartalis tarniti 24 439 sõidukit, mis on umbes 100 protsenti rohkem kui aasta varem. NIO eeldas 1. septembril teatades augustikuu tarnetest, et kolmandas kvartalis tarnitakse umbes 23 000 sõidukit.

NIO esialgne prognoos kolmandaks kvartaliks oli umbes 24 000 sõiduki tarnimine ehk ettevõte ületas ka oma esialgse prognoosi keskmist taset.

NIO aktsia tõusis reedel pärast positiivset tarnearuannet börsieelsel kauplemisel umbes 1,7 protsenti. Septembris langesid aktsiad 9 protsenti ning seda osaliselt prognooside kärpimise tõttu.

Li One maasturauto.
Li One maasturauto. Foto: Andy Wong

NIO konkurendi Li Auto aktsia tõusis samuti umbes 1,2 protsenti. Septembris tarniti 7094 sõidukit, mis on umbes 100 protsenti rohkem kui aasta varem, ja kolmandas kvartalis 25 116 sõidukit, mis on peaaegu 190 protsenti rohkem kui aasta varem.

Li prognoosis kolmandaks kvartaliks 25 000 – 26 000 tarnet. Li aktsiat on siiski mõjutanud kiibipuuduse kartused, mis tulenevad eakaaslaste tulemuslikkusest. Nende aktsia langes septembris 15 protsenti.

Xpeng P7.
Xpeng P7. Foto: Hector Retamal

XPeng, mis on kolmas kolmest suurest USAs noteeritud Hiina elektriautode tootjast, teatas neljapäeva hilisõhtul oma septembrikuu tarnetest. Sarnaselt NIO-le oli tegemist eduka kuuga, tarnides rohkem kui 10 000 sõidukit.

XPengi aktsia tõusis börsieelsel kauplemisel umbes 2 protsenti, olles septembris langenud 16 protsenti.

Trio tarnis septembris rekordilise arvu sõidukeid ehk üle 28 000 sõiduki, mis on umbes 140 protsenti rohkem kui aasta varem.

Kiibinappus pärsib ülemaailmset autotootmist

Ülemaailmne pooljuhtide puudus on kogu aasta jooksul piiranud ülemaailmset autotootmist. Tööstusel jääb lõpuks müümata umbes 5 kuni 6 miljonit autot, mida nad oleks võinud müüa, kuid mida ei suudetud ehitada. Pea igal autotootjal on raskusi varuosade hankimisega.

Järgmisena on tulemas Tesla tarnete numbrid. Wall Street prognoosib umbes 225 000 sõiduki tarnimist. Tesla ei ole varem tarneid geograafiliselt jaotanud ehk investorid peavad ootama, et näha, kui palju autosid ostsid septembris Hiina elektriautode ostjad Teslalt.

Möödunud kuul tekitas autotööstuse investoritele palju hirmu tarneahela probleemide tõttu aeglustuvad autode tarned. Kiipide olukord ei ole veel lahendatud, kuid septembri tarnenumbrid peaksid aitama mõningaid neid muresid leevendada.

Tagasi üles