Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Volkswageni juhtide üle algas diisliskandaali kohtuistung

Copy
Volkswageni endine tippjuht ja tema kaitsjad Marc Langrock ja Annette Voges 16. septembril Saksamaal Braunschweigis alanud kohtuistungil. Süüaluse nägu on varjatud privaatsusnõuete tõttu.
Volkswageni endine tippjuht ja tema kaitsjad Marc Langrock ja Annette Voges 16. septembril Saksamaal Braunschweigis alanud kohtuistungil. Süüaluse nägu on varjatud privaatsusnõuete tõttu. Foto: foto: Fabian Bimmer

Kaua aega kestnud uurimine ning koroonaviiruse pandeemia lükkas edasi kohtuistungi alguse heitgaaside pettuse eest vastutava nelja Volkswageni tippjuhi üle. Autotootja endine tegevjuht Martin Winterkon esialgu siiski kohtu all ei ole.

Laupäeval möödus täpselt kuus aastat sellest, kui California nn puhta õhu amet (ametliku nimetusega California Air Resources Board ehk CARB) saatis Volkswagen Grupi USA üksusesse kirja, kus nõudis Saksamaa autotootjalt selgitust, miks nende diiselmootoriga autod näitavad testimisel märkimisväärselt madalamat lämmastikoksiidi emissiooni kui reaalselt töötavad autod.

Mõne päeva pärast oli Volkswagen sunnitud tunnistama, et oli paigutanud miljonitesse autodesse tarkvara, mille abil sai manipuleerida heitegaasi näitudega. Nimelt lülitas tarkvara sisse erineva kontrolltarkvarasüsteemi olenevalt sellest, kas tegemist oli reaalse sõitmisega või testimisega.

Andmetega manipuleeriti enam kui üheksal miljonil Volkswagen Grupi erinevate brändide (Volkswagen, Audi, Seat ja Škoda) sõidukil, mida müüdi aastatel 2006–2015 peaaegu kogu maailmas. Süüdistuse järgi parandasid ja peenhäälestasid Volkswageni insenerid sel ajavahemikul tarkvara.

Tagasi üles