Kaua aega kestnud uurimine ning koroonaviiruse pandeemia lükkas edasi kohtuistungi alguse heitgaaside pettuse eest vastutava nelja Volkswageni tippjuhi üle. Autotootja endine tegevjuht Martin Winterkon esialgu siiski kohtu all ei ole.
Tellijale
Volkswageni juhtide üle algas diisliskandaali kohtuistung
Laupäeval möödus täpselt kuus aastat sellest, kui California nn puhta õhu amet (ametliku nimetusega California Air Resources Board ehk CARB) saatis Volkswagen Grupi USA üksusesse kirja, kus nõudis Saksamaa autotootjalt selgitust, miks nende diiselmootoriga autod näitavad testimisel märkimisväärselt madalamat lämmastikoksiidi emissiooni kui reaalselt töötavad autod.
Mõne päeva pärast oli Volkswagen sunnitud tunnistama, et oli paigutanud miljonitesse autodesse tarkvara, mille abil sai manipuleerida heitegaasi näitudega. Nimelt lülitas tarkvara sisse erineva kontrolltarkvarasüsteemi olenevalt sellest, kas tegemist oli reaalse sõitmisega või testimisega.