Pagari- ja kondiitritoodete tootja Eesti Pagari käive kasvas tunamulluselt 56,7 miljonilt eurolt mullu 57 miljoni euroni ning kasum kasvas seejuures 5 protsenti ligi 1,8 miljoni euroni.
Eesti Pagar kasvatas mullu keset pandeemiat nii käivet kui kasumit
Käibest teenis ettevõte 90 protsenti ehk ligi 51,3 miljonit eurot Eestist, 9 protsenti ehk ligi 5,3 miljonit eurot teistest Euroopa Liidu (EL) riikidest ning ligi ühe protsendi ehk 458 400 eurot EL-i välistest riikidest, selgus ettevõtte majandusaasta aruandest.
COVID-19 pandeemia on juhtkonna sõnul loonud vajaduse tõsta tootlikkust ja efektiivsust, ning hoida ära viiruse levik töökohal. Tugev konkurents pagaritoodete turul on omakorda loonud muu hulgas vajaduse pöörata kõrgendatud tähelepanu toodete kvaliteedile ja tootearengule ning keskkonnasäästlikuma tootmise juurutamisele.
Bilansipäeva seisuga oli ettevõtte jaotamata kasum pisut üle 17,5 miljoni euro. 2020. aastal investeeris Eesti Pagar tootmislikku põhivarasse 966 000 eurot.
Ettevõttes töötas mullu täistööajale taandatuna keskmiselt 298 inimest, kelle palgakulu oli ligi 5,6 miljonit eurot. Aasta varem oli 295 töötaja palk üle 5,1 miljoni euro.
Eesti Pagari tööjõuressurssi mõjutab juhtkonna teatel endiselt oskustööjõu defitsiit Eestis, mis raskendab ettevõtte kindlustamist kompetentse tööjõuga.
2021. aasta põhieesmärkidena tõi ettevõte muu hulgas välja sügavkülmutatud ja kondiitritoodete müügi edasise laienduse, tootevaliku arendamise, müügi laiendamise välisturgudel ning tootmisprotsesside tehnilise ja tehnoloogilise täiustamise.