Trev-2 Grupi käive kasvas mullu pea kümnendiku võrra

PM Majandus
Copy
TREV-2 juhatuse esimes Sven Pertens lubab Assaku viaduktil kasutada kõige moodsamaid ja kestlikumaid ehituslahendusi.
TREV-2 juhatuse esimes Sven Pertens lubab Assaku viaduktil kasutada kõige moodsamaid ja kestlikumaid ehituslahendusi. Foto: Mihkel Maripuu

Teedeehitusfirma Trev-2 Grupp AS-i käive suurenes mullu 8,8 protsenti 97,6 miljoni euroni, kasum kasvas aga vaid 0,2 protsenti natuke vähem kui 2,1 miljoni euroni.

Teede ehitus- ja hooldetöödest teeniti valdav enamus müügitulu, 72,1 miljonit eurot. 15,7 miljonit eurot teeniti insener- ja keskkonnaehituse tegevustest ning 9,8 miljonit eurot muudest tegevustest, selgus majandusaasta aruandest.

Ettevõte osales 2020. aastal edukalt nii kohalike omavalitsuste kui maanteeameti poolt korraldatud teehoolde ja seotud lisatööde hangetel.

Suuremateks valminud ehitusobjektideks 2020. aastal olid Tallinna-Tartu-Võru-Luhamaa maantee Kose-Ardu lõigu ehitus; Tapa lähiharjutusala projekteerimine ja ehitamine; Tallinnas Tähetorni ja Veerme tänavate rekonstrueerimine; Kuressaare-Kihelkonna-Veere maantee Kuressaare-Tõlli lõigu rekonstrueerimine; Valga-Valka kaksiklinna ühise linnaruumi ehitamine; Jõgeva maakonna taastusremont ja kruusateedele tolmuvabade katete ehitamine; ning Laulasmaa reoveekogumisala ühisveevärgi ja -kanalisatsiooni arendamine.

Kose-Ardu teelõigu ehitus.
Kose-Ardu teelõigu ehitus. Foto: Mihkel Maripuu

Riigimaanteede hoolet jätkati Põlva, Jõgeva, Valga ja Ida-Viru maakondades, Pärnu linnas ning Põlva ja Viimsi valdades. Valga maakonna ning Viimsi valla teehoolde teostaja valikuks toimus uus hange, mille võitmise järgselt sõlmisi ettevõte lepingu järgnevaks perioodiks.

Teostamata tööde jääk oli 2020. aasta lõpu seisuga 60,4 miljonit eurot. Suuremad 2021. aastasse üleminevad ehitusprojektid on Tallinna-Rannamõisa-Kloogaranna maantee 2+2 teelõigu ehitus; Tallinna-Tartu-Võru-Luhamaa maantee Jüri-Vaida teelõigu rekonstrueerimine; Jõhvi hariduslinnaku etenduste- ja spordiväljaku ning kesklinna promenaadi ehitustööd; Riia-Vaksali tänava ristmik, kergliiklustunnel ja kergliiklussild; ning Emajõe raudteesild ja rööbastee õgvendus.

Emajõe uus raudteesild.
Emajõe uus raudteesild. Foto: Margus Ansu

2020. aastal investeeriti keskkonnasäästlikematesse tehnoloogiatesse, tehnikasse ning töötajate koolitamisesse kokku ligikaudu 5,6 miljonit eurot. 2019. aastal oli summa 2,6 miljonit eurot.

Ettevõtte keskmine töötajate arv oli mullu 382 ning nendele arvestatud tööjõukulude kogusumma oli 15,4 miljonit eurot. 2019. aastal oli töötajaid 386 ning nende tööjõukulud 13,3 miljonit eurot. Ettevõtte juhatuse liikmetele arvestati 2020. aastal tööjõukulusid 500 000 eurot, 2019. aastal 700 000 eurot. Juhatuse liikmetena tegutsesid 2020. aastal Sven Pertens, Tarvo Kuusk ja Rain Sarapuu.

2021. aastal jätkub juhtkonna hinnangul taristuehitusturul keeruline aeg. "Riikliku teehoiukava andmetel on teehoiuks kavandatavad vahendid lähiaastatel langustrendis, samas on riik võtnud ja võtmas laene majanduse elavdamiseks. Kasvanud konkurents sunnib ehitusettevõtteid üle vaatama oma kulubaasi ning pakkumisstrateegiaid," kirjutas Pertens tegevusaruandes.

Eesti 2+2 sõiduradadega põhimaanteede ehitamise programm ja Rail Balticu raudteetrassi ehituse oodatav käivitumine lähiaastatel on Pertensi sõnul turuosaliste tulevikuootused kõrgeks kruvinud ja mitmed püüavad luua paremat positsiooni suurhangetel osalemiseks ka tänaste projektikahjumite hinnaga.

Rail Baltic.
Rail Baltic. Foto: Rail Baltica

Trev-2 Grupp jätkab 2021. aastal nende vaates ennast varasemalt õigustanud strateegiaga, mille keskmes on olemasoleva, ettevõttesisese väärtusahela maksimaalne rakendamine, taristuehituse projektides sisalduvate riskide hindamine ja haldamine ning kahjumlikest lepingutest hoidumine.

Tootmisvõimsuste tegevusmahtudega vastavusse viimiseks on ettevõte soetanud ja püstitanud Tartu piirkonda Kardla baasi kinnistule uue asfaltbetooni segisti. Tartu linnavalitsuse soovil koostati kinnistu detailplaneeringu ning sobivate tee-ehitusprojektide ning tellimuste olemasolul alustatakse tänavu tootmist.

Seoses Eesti Teed AS-i erastamisega tõenäoliselt loobub Trev-2 Grupp ühisettevõttena bituumenemulsiooni tootmise käivitamise plaanist ning otsib muid lahendusi pindamisüksusele tarnekindluse ja konkurentsivõime tagamiseks.

1991. aastal asutatud Trev-2 Grupi peamisteks tegevusvaldkondadeks on teede ja rajatiste ehitamine ning hooldamine, ehituseks vajalike materjalide ja liikluskorraldusvahendite tootmine, insener- ja keskkonnaehitus.

Möödunud aasta lõpu seisuga olid ettevõtte suurimad aktsionärid 76,4 protsendiga Prantsusmaa taristuehitusfirma Eurovia SAS, 7 protsendiga Eestis registreeritud OÜ Trev Capital, 4,8 protsendiga Luksemburgi ING Luxembourg S.A. AIF Account ning 2,6 ja 1,9 protsendiga samuti Eestis registreeritud SPK Investeeringud ja OÜ Grettelnete OÜ.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles