Prominion on turul olnud ligi 20 aastat, mis on selle ajaga muutunud?
Meie nišš on algusest peale olnud pilvepõhised kliendisuhtluse lahendused ning oleme seda teinud alates aastast 2002. Nendel julgetel esimestel firmadel, kes meilt tollal süsteeme tellisid, olid olemas oma majasisesed IT-spetsialistid, aga siis olid ka väga väikestel ettevõtetel palgatud IT-inimesed. Nüüd lõpuks oleme jõudnud sinna, kui ettevõtted on oma IT-võimekuse tõmmanud väga väikeseks ja fokusseerituks – meie kliendid on selle võimekuse suunanud enda toodete ja teenuste lahendamiseks. Seega kõik muud teenused, mis jäävad igapäevaste IT-murede lahendamiseks, on sisse ostetud.
Paraku on praegu trendiks muutumas ka teine äärmus ehk kuna ettevõttes pole IT-osakonda, püüab iga osakond kulude kokkuhoiu eesmärgil leidma oma muredele lihtsaid lahendusi, näiteks laadima mõne klikiga alla mõne soodsa hinnaga tarkvara. Paraku see lahendab ainult hetkelise kiirvajaduse ning hakkab ajapikku probleeme juurde tekitama.
Kas saate tuua mõne näite?
Näiteks on ettevõttel vaja turunduseesmärkide täitmiseks saata lühisõnumeid. Nad laadivad alla vastava tarkvara, kuid õige pea ilmneb, et kliendid saadavad ka sõnumeid vastu ja neile oleks vaja vastata. Seejärel teeb turundusosakond ettevõttele Facebooki lehekülje, kuhu kliendid hakkavad kirjutama ja teenuste-toodete tellimise kohta küsimusi esitama. Väga tavaline on, et neid postitusi ei avastata kohe, vaid alles päevade või nädalate pärast. Või soovivad kliendid kasutada suhtlemiseks WhatsAppi, Viberit ja muid vestlusplatvorme. Nii on ühel hetkel klienditeenindajatel või turundusosakonnal arvutis ja telefonis lahti korraga 20 akent ning olukord on pehmelt öeldes segane. Seda enam, et mõni klient saadab e-kirja ja kui sellele kohe vastust ei saa, kirjutab ettevõttele chat' is. Kui siis ka talle ei vastata, helistab. Kõne vastuvõtja peab suutma kokku viia konkreetse kliendi nii e-kirja kui ka vestlusega. Ja siis pahandab ülemus, et mõne kliendi kõnedele pole vastatud, aga töötaja vastas ju vahepeal kirjadele. Puudub konkreetne vastutaja ning ülevaade klienditeenindajate tööst ja koormusest. Selleks, et neid probleeme ette näha, on vaja inimest, kes töövahendite ja vastavate protsesside eest vastutab ning on valmis viima ettevõtte klienditeeninduse järgmisele tasemele.