Mohni - Käsmu kaubalaevade ankruplats saastab Lahemaa mereala

Jaano Martin Ots
, toimetaja
Copy
Üks Eesti majandusvööndis Venemaale edasipääsu ootavatest laevadest, Panama lipu alll sõitev 229 meetri pikkune kaubalaev Medi Newport
Üks Eesti majandusvööndis Venemaale edasipääsu ootavatest laevadest, Panama lipu alll sõitev 229 meetri pikkune kaubalaev Medi Newport Foto: marinetraffic.com

Käsmu ja Pärispea poolsaartest põhja poole jääval merealal Eesti majandusvööndis on viimastel aastatel ankrul seisnud hulgaliselt Venemaale sisenemist ootavaid kaubalaevu. Eestile nad seismise eest tasu ei maksa, kuid nende tekitatav reostus jääb Lahemaa rahvuspargi piirkonda.

Politsei- ja piirivalveamet (PPA) on olukorraga kursis, kuid juriiiliselt on kõik korrektne ning kaubalaevade kogunemist seal Eesti kuidagi reguleerida ega takistada ei saa.

Peamiselt seisavad piirkonnas laevad, mis ootavad võimalust siseneda Venemaa sadamatesse. Vene Föderatsiooni riigipiiri seaduse kohaselt peab territoriaalmere välispiiri ületanud laev suunduma otse sadamasse ega tohi Venemaa vetes niisama viibida. Kui sadamas on laevade vastu võtmisel tekkinud järjekord, siis paneb seadus laevad keerulise valiku ette: kas oodata oma järjekorda väljaspool Venemaa territoriaalvee piiri või riskida trahviga. Seadus jõustus juba 1993. aastal, kuid alates 2019. aastast hakati laevakapteneid rikkumise eest trahvima. Seepärast kogunebki Käsmust ja Pärispealt põhja poole jäävale merealadele sageli kümnetesse laevadesse ulatuv ootejärjekord. Õhtuti selge ilmaga mere poole vaadates paistab laevade tulesid nii palju, nagu oleks tegemist keskmise suurusega linnakesega. 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles