Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto

Amet tuvastas sotsiaalmeedia tarbijamängudes rikkumisi

Facebooki logo. FOTO: OLIVIER DOULIERY

Tarbijakaitse ja tehnilise järelevalve amet (TTJA) jälgis märtsist septembrini Facebookis ning Instagramis 45 kaupleja tarbijamänge. Kuigi enamik kauplejaid tegutses tarbijamängude korraldamisel tarbijate suhtes ausalt, tuvastati mitmeid rikkumisi ning ebaausaid kauplemisvõtteid.

Kaupleja hea kaubandustava ja reeglite vastu eksimise näitena tõi TTJA ettevõtluse osakonna juhataja Ulrika Paavle mängud, kus loositi välja alkoholi, kuigi reklaamiseaduse alusel on selline tegevus keelatud.

Mõni kaupleja ei viinud tarbijamängu läbi korrektselt, näiteks kuulutati mängu võitjaks inimene, kes loosimängus ei osalenudki; auhindade loosimine ei toimunud lubatud ajal või võitjale saadeti vaid osa auhinnast. 

Kõige populaarsemaks on sotsiaalmeedias korraldatavad jagamismängud, milles osalemiseks tuleb tarbijal täita teatud tingimused. Peamiselt on tingimusteks sotsiaalmeedias mängu postituse avalikkusele jagamine ja kommentaaridesse sõbra nime märkimine.

TTJA kontrollis kuue kuu jooksul, kuidas korraldavad kauplejad tarbijamänge alates postituse üleslaadimisest kuni võitja auhinna kättesaamiseni. Kontrollima ajendasid ametisse saadetud vihjed, et kauplejad on jätnud lubatud auhinna välja loosimata.

TTJA soovitab tarbijamängude läbiviimiseks kauplejatel koostada võimalikult täpsed reeglid, milles muu hulgas tuleks kirjeldada, millal ja kuidas loositakse välja võitja ning kuidas võitjat teavitatakse.

Tarbijamängu reeglite täistekst tuleks vabalt kättesaadavaks teha kõigile mängus osaleda soovijatele, näiteks ettevõtte kodulehel või sotsiaalmeedias avalikustatud postituses.

TTJA kodulehel saab tutvuda soovitustega, millele sotsiaalmeedia tarbijamängu reeglite koostamisel tähelepanu pöörata ja mida need võiksid sisaldada.

TTJA palub edastada vihjed ebaausalt läbiviidud tarbijamängude kohta e-postile info@ttja.ee.

Toimetus ootab lugejate küsimusi
Saada
Tagasi üles
Back