Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel
Saada vihje

Swedbankile meeldib Apranga aktsia rohkem kui varem

Copy
Apranga kauplus.
Apranga kauplus. Foto: Apranga Group

Meie hinnangul on paranevate väljavaadete juures hinnasuhtarvud Apranga kohta liiga madalad ning seetõttu muutsime investeerimissoovituse neutraalselt ostusoovituseks, kirjutab blogis Swedbanki Balti aktsiaanalüüsi juht Marek Randma.

«Tõstsime 2021. aasta käibeootuseid 6 protsendi võrra, 180 miljonile eurole, mis on ettevõtte prognoosivahemiku keskel. Suurema müügi tõttu tõstsime ka EBITDA prognoosi 8 protsendi võrra, 29,5 miljonile eurole,» märkis ta. «Kuna rahavoogude ootused paranesid, siis tõstsime aktsia hinnasihi 2,1 eurolt 2,3 eurole, mille järgi Apranga kaupleks 5,6-kordse ettevõtte väärtuse/kulumieelse ärikasumi (EV/EBITDA) kordaja juures, samas kui analüüsi väljaandmisel oli sama suhtarv turuhinna juures 4,6-kordne.»

Tänu järkjärgulisele poodide avamisele üle Baltikumi kasvas Apranga teise kvartali müügikäive aastaga 36 protsenti, 46 miljoni euroni. Samal ajal tõusid tänu kasvanud müügile madalalt baasilt ka ettevõtte ärikulud, kasvades aastaga 32 protsenti, 17 miljonile eurole.

«Nende liikumiste tulemusena kasvasid nii kulumieelne ärikasum EBITDA kui ka puhaskasum 2 miljoni euro võrra, vastavalt 9,2 ja 3,5 miljoni euroni, ületades meie ootusi miljoni euro võrra,» kirjutas ta. «Meie hinnangul oli ka Aprangale antud riiklikud toetused teises kvartalis ligi 1 miljon eurot.»

2021. aasta plaanib Apranga avada või renoveerida 15 poodi, mille koguinvesteering oleks 5 miljonit eurot. Ettevõtte hinnangul saavutatakse 2021. aasta müügiks (koos käibemaksuga) 204–230 miljonit eurot, mis tähendaks kasvu 0–12,6 protsenti ning mis aastaaruandes tähendaks 168–190 miljoni euro suurust poodide käivet. Aastatel 2011–2019 erines Apranga saavutatud müük aastastest prognoosidest vähe (hälve +1,3 protsenti), kuid 2020. aastal jäi müük prognoosile 22,4 protsendi võrra alla. Kui üldiselt teatab ettevõte müügieesmärkidest eelmise aasta detsembris, siis käesoleval aastal koostati müügiprognoos alles 29. juulil, mis tõenäoliselt aitab prognoosil olla eelmisest aastast täpsem.

Tagasi üles