Laevanduskompaniidel on superteenistus

Romet Kreek
, majandusajakirjanik
Copy
Konterinerlaev
Konterinerlaev Foto: JUSTIN SULLIVAN/AFP/Scanpix

Maailma laevanduskompaniidel on parim aasta pärast 2008. aastat, kuna üleilmne kaupade nõudlus on suur ja koroonaviirusest tingitud tarnaahelate katkemine on ajanud laevade prahtimishinnad üles.

Olgu siis tegemist 40-jalaste konteinerite vedamiseks, söe tarnimiseks või autode vedamiseks mõeldud laevadega, pea igat liiki kaubalaevade omanikud teenivad kenasti.

Merelaevastik veab 80 protsenti maailma kaupadest. 2008. aasta buumi ajal telliti uusi aluseid, kuid finantskriis lõi nõudlust ja paljud tellitud laevad jäid vaid paberile.

Praegusel buumil on kaks põhjust. Majanduste avanemine koroonast jagu saamisel on tekitanud kaupade ja toorainete nõudluse kasvu. Viirus põhjustab globaalsetes tarneahelates katkestusi, segab sadamate tööd ja aeglustab laevaliiklust. Seetõttu on laevandussektoril viimastel kuudel supertulud.

40-jalaste konteineri vedu Hiinast Euroopasse maksab 14 287 dollarit. Aastaga on vedu kallinenud 500 protsenti ning see ajab üles kõige hinda alates jalgratastest kuni kohvini.

See teenistus paistab juba välja A. P. Moller-Maerski tulemustes, kes tõstis septembris selle aasta kasumiprognoosi viie miljardi dollari võrra. Et saada aru, kui kasumlik see äri on, tasub vaadata maailma suuruselt kolmanda merendusettevõtte CMA CGM poole, kes teatas, et nad külmutavad hetke veohinnad säilitamaks pikaajalisi kliendisuhteid. See tähendab, et ettevõte jätab osa raha lauda, kirjutab Bloomberg.

Kuid päris kõik merevedude teostajad ei usu kasumis. Hoolimata koroonast on naftatankeritega enamus sellest aastast kahjumit saadud.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles