Augustis müüdi Eestis 1505 uut sõiduautot, mis ületas möödunud aasta augusti tulemuse kolme protsendiga, ent eelmiste kuude võrdluses jäi tõus veidi tagasihoidlikumaks.
Uute sõiduautode müük kasvas augustis tarneraskustele vaatamata
Näiteks juulis oli aastakasv 15 protsenti, juunis aga 63 protsenti, kusjuures mõlemal puhul ületas müük ka 2019. aasta sama kuu tulemusi. Kaheksa kuu kokkuvõttes on tänavu antud klientidele üle 16 756 uut sõiduautot ehk 33 protsenti enam, võrreldes eelmise aasta sama perioodiga, teatas Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liit (AMTEL).
«Eelmise aasta lõpus prognoosisime aastase müügimahu tõusu 10–15 protsenti, arvestades seejuures võimalikke tarneraskusi 2021. aasta teises pooles. Nüüd on see aeg käes – tarniva tööstuse, eriti kiipide tootmise ning logistikaprobleemid on hakanud autode müüginumbreid tugevalt negatiivses suunas mõjutama,» märkis AMTELi tegevjuht Arno Sillat pressiteates.
«Laod on tühjenemas, komponentide puudus esialgu süveneb ning vahe koroonakriisi eelse mahu taastumisele suunatud nõudluse ja reaalse tootmisvõimekuse vahel suureneb,» selgitas ta.
Sillati sõnul tähendab see Eesti tarbijale uute autode ootejärjekorra pikenemist. «Kes on planeerinud järgmiseks aastaks autovahetust, peaks kiirelt tegutsema. Uute autode defitsiit suurendab puudust ka vähekasutatud autode turul,» nentis ta.
Augustis olid tarbijate hulgas jätkuvalt populaarseimad segmendid keskmised maasturid, mille osakaal kogu müügist oli 29,7 protsenti, väiksemad keskklassi autod 20,3 protsendiga ja väiksemad maasturid 16,2 protsendiga.
Alternatiivseid jõuallikaid kasutavate autode osakaal moodustas kolmandiku kogumüügist, nende hulgas oli hübriidautosid 453, elektriautosid 32 ja CNG gaasiautosid 33.
Populaarseimaks automargiks kerkis taas Toyota, mida anti klientidele üle 271. Järgnesid 188 sõidukiga Škoda ja 129 sõidukiga KIA .
Mudelitest oli edukaim Toyota RAV4, neid müüdi 123. Esikolmikusse mahtusid ka Škoda Octavia ja Toyota Corolla, vastavalt 93 ja 67 müüdud sõidukiga.
Tarbesõidukite turg pööras juulikuise jahenemise järel augustis taas tõusule ja kokku müüdi augustis 418 uut tarbesõidukit, mida oli 24 protsenti rohkem kui möödunud aasta augustis. Kaheksa kuu kokkuvõttes on tänavu müüdud 3772 uut sõidukit, mis ületab eelmise aasta sama perioodi tulemuse 38,6 protsendiga.
Automarkidest oli augustis populaarseim Renault 96 sõidukiga, järgnesid Citroën 54 ja Peugeot 50 sõidukiga. Veokite segmendis tegi augustis parima tulemuse 29 müüdud veokiga Scania.