Päevatoimetaja:
Sander Silm

Kiibipuudus peatab järgmise suure autotootja tootmise (13)

Copy
General Motorsi tehas Detroitis.
General Motorsi tehas Detroitis. Foto: BILL PUGLIANO/Scanpix Baltics

General Motors (GM) on esmaspäevast alates sunnitud seiskama suurema osa oma Põhja-Ameerika tootmisüksustest, kuna neil napib pooljuhte, vahendab USA Today.

GM teatas, et töö jätkub Arlingtoni, Flinti, Bowling Greeni ning mõnes Lansing Grand Riveri üksuses. Kõik teised ettevõtte Põhja-Ameerika koostetehased jäävad esmaspäevast alates aga tühikäigule. General Motorsil on USAs 11 autode kokkupanekuga tegelevat tehast.

«Kõik avaldatud teated on seotud kiipide puudusega. Ainus tehas, mis pole sellega seotud, on Orioni üksus,» ütles GMi pressiesindaja Dan Flores, põhjendades selle tehase töö peatumist Chevy Bolti elektriautode tagasikutsumisega.

Autotööstust räsib ülemaailmne kiipide puudus juba tänavuse aasta algusest. Selle nädala alguses teatas veokitootja Scania, et on samuti sunnitud tootmise kiibipuuduse tõttu seiskama.

Kiibid on vajalikud paljude autokomponentide juures, kuid kuna neid on vaja ka tarbeelektroonikas, siis on tekkinud suur defitsiit. Praegust kiibipuudust põhjendataksegi suuresti Covid-19 pandeemia ajal kasvanud tarbeelektroonika nõudluse ning tootmispiirangutega.

Autotootjatel on seetõttu tihti kaks valikut: kas panna tootmine ajutiselt pausile või ehitada poolikuid sõidukeid, et need kiipide saabudes lõpuni valmis ehitada ja müügisalongidesse saata.

Autotööstuse põhitrend on aga terve aasta olnud laovarude vähenemine ja kõrgemad hinnad, kirjutab USA Today.

GM-i pressiesindaja sõnul ei ole kiipide tootmine tänini taastunud. «Covid piirab endiselt tootmist riikides, kus valmistatakse pooljuhtkiipe,» ütles Flores. «Kuid ma ei oska öelda, kas see on sellepärast, et tehasetöölistel on kõrge nakatumismäär või seetõttu, et valitsused seavad pandeemia tõttu tehastele uusi piiranguid.»

Tagasi üles