Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Ida-Viru sadamatel on puudu 15 miljonit

Copy
Vaade Toila sadamale. Pilt sadama rekonstrueerimisprojektist.  
Vaade Toila sadamale. Pilt sadama rekonstrueerimisprojektist.  Foto: Mehis Luus

Laevaliiklust on Ida-Virumaa veeteedele jõudsalt juurde tulnud, kuid sadamate taristu ei suuda kasvava laevastiku vajadustega sammu pidada. Toila valla arendusnõunik Mehis Luus ütles, et piirkonna mereväravate korrastamiseks oleks vaja sadamatesse investeerida 15 miljonit eurot.

«Juba eelmise merenduspoliitika osaks olnud Eesti väikesadamate võrgustiku kontseptsiooni järgi pidi rannikulõik Eismalt Narva-Jõesuuni 2020. aastaks olema kaetud väikesadamatega vahemaaga mitte rohkem kui 30 meremiili. See on tänaseni tegemata,» rääkis Luus.

Veesõidukite hulk kasvab põhjarannikul sama jõudsalt kui mujalgi Eestis. Narva jõel kurseerib kuurordi ja Narva linna vahel kaks korda päevas 150-kohaline reisilaev, Narva veehoidlale on lisandunud sadu hobikalastajate mootorpaate ning Narva-Jõesuus alustas paari aasta eest tegevust purjespordikool.

Põhjaranniku regati korraldaja Tõnu Lokotar ütles, et tänavu juba seitsmendat korda toimunud regati marsruuti pole hetkel võimalik Eismalt ida poole kavandada, kuna sealsed sadamad ei vasta laevade süvisele. Kord on regatt siiski ka Narva-Jõesuu sadamat väisanud, kuid ülesõit Eismalt Narva jõe suudmesse on pikem kui vahemaa Tallinnast Helsingisse. Ebasobiva tuulega on see hobimeresõitjatele paras katsumus.

Tagasi üles