Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto

Kas tualettpaber kaob jälle poelettidelt?

Ameeriklased mullu suvel esimese koroonalaine ajal tualettpaberit kokku ostmas. FOTO: TYRONE SIU/REUTERS

Ameeriklased on taas hakanud tualettpaberit kokku ostma. Jaemüüjad kinnitavad samal ajal, et tootjad on piiranud tarneid kauplustele.

USA suurim tualettpaberi ja paberrätikute tootja Procter & Gamble Co (PG) lubas suurendada tootmist, et tulla vastu suurenenud nõudmisele. Mitmed jaemüüjad kinnitavad, et P&G on piiranud paberitoodete kauplustesse saatmist, kirjutas Wall Street Journal.

P&G pressiesindaja sõnul töötavad nende tehased ööpäev läbi seitse päeva nädalas kiirendatud tempos, samuti on suurendatud laevade mahtusid. Jaemüüjatele kehtestatud piiranguid aga keeldus pressiesindaja kommenteerimast.

Hüppeline nõudluse kasv tuli pärast pikki kuid, mil eelmised varud ammendanud ameeriklased taas ostma hakkasid. Olukord pole nii hull kui pandeemia alguses, mil paanikas kliendid poeriiulid kaubast tühjaks tegid.

P&G hinnangul panevad valitsuse toetusmeetmed, koolide avamine ja koroonasse nakatumise suurenemine ameeriklasi rohkem ostma kodumajapidamises kasutatavaid puhastusvahendeid pandeemia ajal juurdunud puhastusharjumuste tõttu.

Jaemüüjad ütlesid, et puudujääk on eelmisest aastast paranenud, kuid neil on endiselt raskusi tualettpaberi ja eri suuruses paberrätikute ning kõigi kaubamärkide toodete hankimisega. Paljude supermarketite tellimused on täidetud poolikult, kuna USA tarneahelat vaevavad tooraine- ja tööjõupuudus.

Massachusettsis asuv toidupoodide kett Roche Bros Inc sai eelmisel nädalal P&Glt teada kauba tarnepiirangutest. Poeketi asepresident Arthur Ackles on mures, et häired võivad viia paanikaostuni, sest nad on viimase kuu jooksul olnud hädas tualettpaberi ühtlase voolu tagamisega.

Lõuna-USAs on Food City ostnud väiksematelt tarnijatelt tualettpaberit, et vältida riiulitel tekkivat tühjust. «Me täidame need kõigega, mis meil on,» ütles keti tegevjuht Steve Smith.

Nõudlus tualettpaberi järele on nende ketis jätkuvalt suur: viimase nelja nädala müük on kasvanud mullusega võrreldes 7 protsenti. August oli toidukaupade müügis suuruselt teine ​​kuu pärast pandeemia algust.

Teised jaemüüjad on täheldanud nõudluse kasvu puhastusvahendite järele. Pakkumise tase ei ole veel normaliseerunud võrreldes pandeemiaeelse ajaga. 2020. aasta märtsis, kui kodumajapidamiste kauba kokkuost saavutas haripunkti, sai otsa keskmiselt 13 protsenti kaupadest. Nüüd on ladudest otsas umbes 11 protsenti toodetest võrreldes tavapärase 5–7 protsendiga enne pandeemiat.

Olukord on muutunud keerulisemaks tarneahela laiaulatuslike katkestuste, hüppeliselt kasvavate materjalikulude, tööjõupuuduse ja nõudluse muutuste tõttu, kuna koroonalained tulevad ja lähevad.

Tagasi üles
Back