Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto

Millega tuleb arvestada avatud pakendiga toote tagastamisel müüjale?

Ka kõrva proovitud kõrvaklappe saab müüjale tagastada, kui kauplejal on võimalik neid puhastamise või desinfitseerimisega uuesti müügikõlblikuks muuta. FOTO: Hilka Raba

Paljud kauplejad arvavad ekslikult, et müügitingimustes võib välistada kauba tagastamisõiguse siis, kui toote pakend on avatud. Selline välistamine on võimalik, aga kehtib vaid teatud juhtudel.

Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Amet selgitab, et ka kauba puhul, millel on olnud enne tagastamist otsene kokkupuude inimese kehaga, ei saa alati tagastamisõigust välistada – juhul, kui kaupleja saab kaupa puhastada või desinfitseerida, ja muuta see uueks kasutamiseks ning turustamiseks kõlblikuks ilma tervisekaitse või hügieeni nõudeid rikkumata.

Näiteks on sellisteks toodeteks rinnahoidja, pardel, kõrvaklapid, epilaator. Rinnahoidjat on tarbijal võimalik proovida ka kaupluses, näiteks samamoodi ka meeste alussärki. Kõrvaklappide puhastamiseks ei ole vajalik kasutada erivahendeid või -meetmeid, mis annaks kauplejale põhjuse kõrvaklappide tagastamisõigus välistada. Ka pardlid ja epilaatorid on puhastatavad ja desinfitseeritavad, selgitab amet.

Küll aga võib klient olla vastutav kauba väärtuse vähenemise eest, kui ta on kaupa kasutanud rohkem, kui seda lubatakse tavapäraselt teha poes. Igal üksikjuhtumil hinnatakse eraldi, kas kaup on kõlblik tagasisaatmiseks tervisekaitse või hügieenilistel põhjustel.

Kaupleja ei saa müügitingimustes välistada tagastamist, vaid peab arvesse võtma ka toote pakendi avamise, mille tagajärjel on kaup tervisekaitse või hügieenilistel põhjustel tagasisaatmiseks kõlbmatu. Sellisteks toodeteks võivad olla näiteks kosmeetikatooted (huulepulk, kreem).

Tagasi üles
Back