Omniva käive kasvas kuue kuuga kokku 78,5 miljoni euroni, mis oli 23 protsenti enam kui aasta varem, poolaasta ärikasum oli seejuures 13,6 miljonit eurot. Tulemusi mõjutas peamiselt pakiäri teenuste tulude kasv.
E-kaubandus kergitas Omniva poolaasta käivet ligi veerandi võrra
Omniva juhatuse esimehe Mart Mägi sõnul kasvatas pakiautomaat, mis on varemgi olnud klientide esimene eelistus pakkide saatmiseks ja kättesaamiseks, oma populaarsust veelgi.
«Omniva oluliseks konkurentsieeliseks on jätkuvalt välitingimustes asuvad pakiautomaadid, mis on kasutatavad kinnastega ja toetavad kontaktivaba viipemakset. Samuti on meie pakiautomaatide võrgustik Baltikumis kõige suurem, mis tähendab, et Omniva automaadid on kõige kättesaadavamad,» selgitas Mägi.
Kuue kuu seisuga moodustas Omniva logistikaäri (paki- ja postiäri) tulude osakaal kogu ärituludes 74 protsenti (2020. a 6 kuuga 70 protsenti), rahvusvahelise äri osakaal 22 protsenti (2020. a 6 kuuga 25 protsenti) ja infoäri teenuste osakaal 2 protsenti (2020. a 6 kuuga 2 protsenti).
Kontserni kulud olid kuue kuuga kokku 64,9 miljonit eurot, mis on 4 protsenti enam kui aasta varem. Enim kasvasid tööjõukulud, mis suurenesid aastaga ligi 10 protsenti. Kontserni töötajate arv kasvas võrreldes 2020. aasta esimese poolaasta lõpuga 218 võrra. Ettevõtte rahavooge mõjutavad olulisel määral rahvusvahelise äri teenuse arveldustega seotud rahaliikumised ning riikidevahelised lõppmaksed.
2021. aasta esimesele poolaastale avaldas erakorralist mõju koroonaviiruse Covid-19 levik ja selle tõkestamiseks seatud piirangud Eestis, Lätis ja Leedus. Kui 2021. aasta alguses jätkusid kõrged pakimahud kogu Baltikumis, siis teise kvartali lõpus hakkas läheneva väikepakkide käibemaksumuudatuse mõjul vähenema rahvusvaheliste sissetulevate saadetiste maht.
Teise kvartali tegevustele avaldaski suurimat mõju Euroopa Liidus 1. juulil 2021 jõustunud nn kolmandatest riikidest tellitud postipakkide käibemaksumuudatusteks valmistumine. Klientidele lihtsa ja kiire deklareerimisteenuse pakkumiseks arendas Omniva automaatse e-deklaratsiooni lahenduse. Lahendus tuli klientide kasutusse kolmandas kvartalis, juulikuus.
2. juunil avas Omniva uue piiriülese logistika sorteerimiskeskuse Kaunases ning 9. juunil Tallinnas. Keskustes sorteeritakse rahvusvahelisi e-kaubanduse saadetisi, mis tulevad peamiselt Hiinast ning liiguvad edasi teistesse riikidesse üle maailma. Kaunase ja Tallinna keskuste jaoks arendas Omniva rahvusvahelise transiidi sorteerimisvajadustele vastava tarkvara. Kaunase keskus arendati koostöös logistikateenuste pakkujaga EU Broker.
Lisaks hakkas rahvusvaheline äri ise organiseerima kõikide saadetiste logistikat ning tuge, kasvatades töökohtade arvu peakontoris Eestis.
Alates 2021. aastast osutab grupis infoäri teenuseid tütarettevõte Finbite OÜ, mille esimene poolaasta möödus stabiilselt. Teenuse kasutamine oli püsiv ning seoses paljude ettevõtete jätkuva kodukontorites tegutsemisega jätkus suurem huvi e-arvetega seonduvate teenuste vastu.