Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Raport 85 protsenti lastele reklaamitavatest toodetest on ebatervislikud

Copy
Kellogg's Coco Pops.
Kellogg's Coco Pops. Foto: kelloggs.co.uk

Saksamaa organisatsiooni Foodwatchi uuringust tuli välja, et 283 lastele turundatud tootest ei vastanud Maailma Tervise Organisatsiooni (WHO) nõuetele 242, vahendab Der Spiegel.

Foodwatch testis 16 ettevõtte tooteid. 242 toodet sisaldasid liiga palju suhkrut, soola või rasva, mis WHO kriteeriumite põhjal on ebatervislikud. See tähendab, et seetõttu ei peaks neid lastele reklaamima. Lisaks olid kõik tootjad allkirjastanud vabatahtliku Euroopa Liidu tõotuse turundada tooteid lastele vastutustundlikult.

Organisatsioon viis sama uuringu läbi 2015. aastal, kus kontrolli ei läbinud 89,7 protsenti toodetest. Uus raport näitab, et palju pole muutunud.

Testiti tooteid ettevõttetelt nagu Nestle, Danone, Kellogg's, Mars. Ette võeti hommikuhelbed, jogurtid, krõpsud ja toite ka kiirtoidukettidest.

Artikli foto
Foto: Foodwatch

«Tooted, mida lastele reklaamitakse koos multifilmitegelastega, veebivõistlustega ja mänguasjakingitustega, on peamiselt suhkrupommid ja rasvased snäkid,» ütleb Foodwatchi kampaaniajuht Oliver Huizinga Spiegelile. Vabatahtlik lubadus vastutustundlikuks turundamiseks ega föderaalvalitsuse suhkru vähendamise programm pole midagi muutnud, lisas ta.

Tagasi üles