Kuum suvi tõi rõõmu õlletootjate õuele

Carl-Robert Puhm
Copy
Pühaste pruulikoda ei saa oma uut liini täismahus kasutada, sest purke pole piisavalt.
Pühaste pruulikoda ei saa oma uut liini täismahus kasutada, sest purke pole piisavalt. Foto: Foto: Kristjan Teedema

Kuumad suvepäevad ja piirangute leevenemine panid joogitootjate näod sel suvel särama: hästi läks paljudel ning keelekastet rabati sellistes koguses, et kaup kippus lettidelt otsagi saama.

«Suvekuudel tegime kindlasti viimaste aastate rekordi, müües nii juunis kui ka juulis üle 15 miljoni liitri jooke. Peamine põhjus kasvuks oli meie esimese müügimehe ehk kuuma suve olemasolu,» ütleb A. Le Coqi juht Tarmo Noop, kelle sõnul kasvas nende müük suvekuudel üle 20 protsendi.

Palavad suveilmad tõid rõõmu ka käsitööõlle tootjatele, kelle tootmisvõimsused samuti proovile pandi. «Ka meil oli hea suvi: müük ja käive kasvasid ning Eestis hüppas jaemüük 30 protsenti üles. Pärast suurt lockdown’i oleme sellega väga rahul ning võib öelda, et suvi tõi tuju tagasi,» räägib Pühaste pruulikoja tegevjuht Üllar Kaljurand.

Eesti suurima väiketootja Põhjala uus juht Ivar Aus nendib, et suvekuud andisid ka neile põhjust naeratamiseks, kuid suurim kasv tuli hoopiski välisturgudelt, kuhu läheb umbes 60 protsenti ettevõtte toodangust. Aus selgitab, et piirangute leevendes tekkis suur taastumine välisriikide horeca-sektoris, kus nende tooted tublisti esindatud on.

Kaljurand täiendab, et väiketootjate jaoks ongi ekspordiosa võtmetähtsusega. «Põhjus, miks meil ja Põhjalal hästi läheb, on see, et me oleme välismaal tugevalt sees. Näiteks Pühaste ekspordib täna 32 riiki: meie kõige suurem turg on Holland. Läti ja Soome ei tohiks kuuluda meie ekspordi esikümnessegi,» ilmestab Kaljurand, kelle sõnul müüb ka tema ettevõte välisturgudele rohkem kui kodumaale.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles