Tallinna Sadam otsib parimaid viise, kuidas viia parvlaevad üle vesinikkütusele ning soovib tulevikus pakkuda Vanasadamas kruiisilaevadele vesiniku tankimise võimekust.
Tallinna Sadam tahab kruiisilaevadele pakkuda vesinikuga tankimist (2)
Ettevõte plaanib üha rohkem keskenduda Muuga sadama ja Paldiski Lõunasadama tööstuspargis roheenergia ökosüsteemi loomisele. «Töötame välja atraktiivse väärtuspakkumise nii kohalikele kui ka rahvusvahelistele investoritele,» ütles Tallinna Sadama juhatuse liige ja kommertsjuht Margus Vihman.
Paldiski Lõunasadam on jäävaba, mis sobiks asukoha poolest hästi vesiniku eksportimiseks ja importimiseks. Alexelaga koostöös kavandatakse 25 000-kuupmeetrist vesinikuhoidlat, mis võimaldaks eksportida ja importida Läänemere regioonis vesinikku, võimaldades sedasi Eesti majanduse üleminekut puhtamatele energiaallikatele. Soome lahe piirkonnas vesiniku terminali praegu veel ei ole.
Ka Muuga sadamal on Tallinna Sadama hinnangul soodne asukoht ning lisaks saab sealt alguse Rail Baltic, mis avab mitmeid täiendavaid võimalusi äritegevuseks.
Paldiski Lõunasadama on tänu asukohale sobiv ka meretuuleparkide hooldussadamaks ning seal on ka võimalused vajaliku hoolduslinnaku väljaehitamiseks.
«Tallinna Sadam on valmis kohe tegutsema ja gaasipedaali põhja vajutama. Soovime, et Eestist saaks vesinikuriik number üks maailmas. Selle reaalsuseks saamiseks vajame aga era- ja avaliku sektori koostööd,» rõhutas Vihman.
Tallinna Sadam uurib ka erinevaid kaldaelektri lahendusi kruiisilaevadele, sealhulgas vesinikust elektrit tootmist. Ettevõte on samuti kaalumas oma suursaartevaheliste parvlaevade üleviimist keskkonnasõbralikematele kütustele. Vesinik on selleks potentsiaalselt sobilik alternatiiv.