Tesla tegevjuht Elon Musk ütles neljapäeval, et elektriautode tootja toob tõenäoliselt järgmisel aastal turule «Tesla Bot» humanoidroboti prototüübi, mis on loodud ohtliku, korduva või igava töö jaoks, mida inimestele ei meeldi teha.
Elon Musk: Tesla ehitab järgmiseks aastaks humanoidroboti prototüübi
Elektriautotootja Tesla miljardärist tegevjuht Elon Musk ütles Tesla tehisintellekti päeva üritusel, et robot, mis oleks umbes 1,7 m pikk ja kaaluks 56 kg, oleks võimeline tegema selliseid töid nagu mutrivõtmega polte kinnitada või toidupoes sisseoste teha, vahendab Reuters.
Musk usub, et robotil võib olla suur mõju majandusele, eelkõige seoses tööjõupuudusega. Tema sõnul on oluline, et uus masin ei oleks ülikallis. Ta kirjeldas seda kui Tesla töö laiendamist isesõitvate autode kallal ning robot kasutaks sama arvutikiipi ja navigatsioonisüsteemi koos kaheksa kaameraga.
Samas ei andnud Musk märku, kas Tesla on juba teinud konkreetseid samme sellise roboti ehitamiseks. Kui tavapärasel tehnoloogia tutvustamisel näidatakse reeglina prototüübi mudelit, siis Lõuna-Aafrika ettevõtja tõi selle asemel välja kostüümis näitleja.
Tipptasemel robootikaettevõtted, nagu endine Google'i tütarettevõte Boston Dynamics, on samuti tootnud kahejalgseid roboteid. Kuid nende demonstreeritud kohmakad ja rasked robotid ei sarnane eriti selliste saledate mudelitega, mida Muski väitel suudab Tesla ehitada.
Muski sõnum tuleb ajal, kui käimas on Tesla isesõitva tarkvara ohutuse uurimine. USA valitsus alustas Tesla osaliselt automatiseeritud juhtimissüsteemi Autopilot uurimist, kuna süsteemil on raskusi pargitud hädaabisõidukite tuvastamisega.
Uurimine hõlmab 765 000 sõidukit, mis on peaaegu kõik, mida Tesla on alates 2014. aasta algusest USAs müünud. USA riikliku maanteede liiklusohutuse ameti (NHTSA) poolt uurimise raames tuvastatud kokkupõrgetes sai 17 inimest vigastada ja üks hukkus.
NHTSA teatas, et on alates 2018. aastast tuvastanud 11 õnnetust, kus Autopiloti või liiklustundliku püsikiiruse hoidjaga Teslad olid tabanud sõidukeid sündmuskohtades, kus esmareageerijad kasutasid hoiatavaid ohumärke, nagu vilkuvad tuled, märgutuled, valgustatud noolega tahvel või koonused.