Fazer Eesti käive kasvas möödunud aastal võrreldes 2019. aastaga 2,4 protsenti 18,3 miljoni euroni.
Fazer kasvatas mullu Eestis käivet 18 miljoni euroni
Samas kahanes ettevõtte puhaskasum aastavõrdluses 21,4 protsenti 606 700 eurole, selgub Fazer Eesti majandusaasta aruandest.
Ettevõtte mullusest müügitulust moodustas 54 protsenti pagaritoodete müük ja 44 protsenti maiustuste hulgimüük. 2 protsenti oli muid tulusid. Fazer Eesti käibest moodustas 99 protsenti müük Eestisse ja 1 protsendi eksport.
Ettevõtte juhatuse sõnul avaldas COVID-19 mullustele majandustulemustele enim mõju Tallinna ja Tartu Kabamajades ning Prisma kauplustes asuvate küpsetuskodade käibele. Vähem oli mõjutatud värske leiva-saia segment.
Möödunud aastal investeeris ettevõte põhivarasse 305 000 eurot, investeeringud olid seotud küpsetuspunktide avamisega Prisma kauplustes.
Ettevõttes töötas mullu 68 inimest ehk 10 töötajat enam kui tunamullu. Palgakulu kahanes samas aastaga 1,5 protsenti 1,2 miljonile eurole.
Tänavu on ettevõttel plaanis avada veel kolm Prismas asuvat pagaripunkti. Lisaks on ettevõtte strateegia oluline osa uuendatud Fazeri kaubamärgi Northern Magic rakendamine. Sellega soovitakse, et Fazer oleks tarbijate silmis mõttekalt erinev ka tulevikus.
Fazer Eesti OÜ emaettevõtteks on Fazer Leipomot OY, mis on registreeritud Soomes ja kuulub omakorda Karl Fazer OY kontserni.
Eestis alustas Fazer tegevus 1993. aastal. 2015. aasta märtsis lõpetati leiva-saia ning külmutatud pagaritoodete tootmine Tallinna tehases ning Balti riikide tootmine koondati Läti ja Leedu tehastesse.