Procter ja Gamble´il on brändinguprobleem (1)

PM Majandus
Copy
Oral-B on üks P&G-le kuuluvatest kaubamärkidest.
Oral-B on üks P&G-le kuuluvatest kaubamärkidest. Foto: Andrew Kelly / Reuters / Scanpix

Ameerika 50-ne suurima käibega ettevõttetest on Procter&Gamble suurima põlvkondade vahelise erinevusega brändieelistuse poolest. USA täiskasvanudest vanuses 18 kuni 34 on vaid 36%-il positiivne vaade P&G-le, kuid üle 65 aasta vanustest on see osakaal 87%, kirjutab artiklis Fortune.

Millest see tuleneb?

Üheks variandiks peatakse seda, et keskkonnateadlikud nooremad ameeriklased on suurte tarbijabrändide suhtes ettevaatlikud. Sellega püüab P&G võidelda: tänapäeval töötavad ettevõtte pooled tootmistehased 100 protsendiliselt taastuvenergial. Lisaks teatasid selle kuu alguses P&G ja taaskasutusega tegelev firma Eastman partnerlusest. Teisipäeval ütles Eastmani tegevjuht Mark Costa CNBC -le, et ettevõte kasutab «kogu mängu» muutmiseks «molekulaarset ringlussevõttu».

Procter & Gamble Co. peakorter Cincinnatis.
Procter & Gamble Co. peakorter Cincinnatis. Foto: Al Behrman/AP

Ettevõtte madal reiting noorte seas ei seine ainult selles, et paljudele noortele ei meeldi ettevõte, vaid 38% alla 35-aastastest pole P&G-st lihtsalt kuulnud ja seega ei ole neil tarbekaupade ettevõttest eriti soodsat ega ebasoodsat arvamust. Suur osa vastanuid, kes pole ettevõttest kuulnud, langetab ettevõtte üldist tulemust. Seda seetõttu, et netoreiting arvutatakse, lahutades ebasoodsate vaadete osa soodsate vaadete hulgast.

Kuigi rohkem kui iga kolmas alla 35-aastane täiskasvanu pole P&G-st kuulnud, ütleb vaid 4% üle 65-aastastest USA täiskasvanutest sama.

Miks ei tunne nii paljud noored ameeriklased ettevõtet ära?

Esitekst pole Procter & Gamble kui kaubamärki pole niivõrd ära tuntav. Inimesed on harjunud ostma ettevõtte kaubamärke nagu Tide, Gilette, Pampers, Head & Shoulders. Procter&Gamble sildiga tooteid eraldi osta ei saa. Ja maailmas suuruselt 43. ettevõte kasutab oma brändide suure turuosa kaitsmiseks ka maailma suurimat reklaamieelarvet.

Teiseks põhjuseks on P&G-li langemine ihaldatuima tööandja staatusest. Kui 20. sajandil polnud paremat kohta kui IBM, General Electric või P&G töötamiseks, siis nüüd on ajad muutunud ja noorem põlvkond on sageli rohkem huvitatud innovaatilistest suurettevõtetest nagu Amazon, Google, Tesla jt. 

Kommentaarid (1)
Copy
Tagasi üles