Reisiagentuuri Estraveli juuli müügikäive Eesti äriüksuses oli 3 miljonit eurot, millest kõrgem oli kuukäive viimati eelmise aasta veebruaris.
Estraveli käive oli viimase 17 kuu suurim
Eelmine kriisiaegne rekord oli 2,8 miljonit eurot, mis saavutati tänavu juunis. Siiski rõhutas Estraveli finantsjuht Janika Laanaru pressiteates, et kriisieelse tasemeni jõudmiseks on veel kõvasti kasvuruumi. «Kriisieelse 2019. aasta juulikuu käibest moodustab lõppenud juuli tehniline müügikäive vaid 55 protsenti,» nentis ta.
Teenusliikide lõikes tuli 34 protsenti müügitulust lennupiletitest ja 28 protsenti tulust pakettreisidest. Järgnesid 20 protsendiga laevapiletid, 13 protsendiga hotellimajutus ja 5 protsendiga muud teenused.
Kliendisegmentide lõikes tuli 63 protsenti käibest eraisikutelt ja 37 protsenti juriidilistelt isikutelt.
Müügikanalite lõikes tuli 21 protsenti käibest automatiseeritud veebimüügist ja 79 protsenti professionaalselt täisteenindusega müügilt.
Statistika näitab, et juulis olid populaarseimad pakettreisi sihtkohad sarnased juunile: Kreeka saared, Gruusia, Türgi, Bulgaaria ja Montenegro.
Estraveli turundusjuht Katrin Aaslaid tõi välja, et lennupiletite keskmine hind juulis kasvas juuniga võrreldes 3 protsenti. «See tendents hakkab analüütikute arvates kiirenema. Samuti on huvitav see, et kui juunis osteti reisipakette keskmiselt vaid neli nädalat ette, siis juulis pikenes keskmine etteostu aeg ligi kuue nädala peale,» sõnas ta.
Aaslaid märkis, et sügisese koolivaheaja reisid on juba peaaegu välja müüdud, seda suuresti tänu Euroopa Liidu Covid-digitõendite kasutuselevõtule.