Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Coopi kauplused kasvatasid käivet, kuid kaotasid kasumit

Copy
Coopi kauplus.
Coopi kauplus. Foto: Tairo Lutter

Coop Eesti Keskühistu konsolideeritud müügitulu kasvas mullu aastaga 12,3 protsenti 420,3 miljoni euroni, kasum langes 25,6 protsenti 3,1 miljonile eurole.

Coop hoidis Eesti toidu- ja esmatarbekaupade turul jätkuvalt liidripositsiooni ning kasvatas turuosa 24,5 protsendini, märkis ettevõtte juhtkond majandusaasta aruandes.

Coop Eesti 2020. aasta jaekaubanduse netokäive oli 697,7 miljonit eurot, mis ületas 2019. aastat 10,7 protsendi võrra. Aasta lõpu seisuga kuulus Coop Eesti ühistutele 330 kauplust. Aasta jooksul toimus mõne väiksema kaupluse sulgemine, samas avati kuus uut kauplust Saaremaal, Tartumaal, Jõgevamaal ja Tallinnas.

Mullu jätkas ettevõte omamärgi toodete arendamist Coopi, Säästu, Hüva, Supreme'i ja Coop Kokkade kaubamärkide all ning praeguseks on kaubamärkide valikus üle 700 toote.

Keskne osa Coop Eesti Keskühistu majandustegevusest on seotud Coop Eesti ühise sisseostu- ja logistikateenuse osutamisega. Tsentraliseeritud kesklao kaudu teostatud logistikatarnete mahud olid mullu 391 miljonit eurot, kasvades aastaga 12 protsenti.

Kontserni 2020. aasta palgakulu koos sotsiaalmaksuga moodustas 18 miljonit eurot ja keskmine töötajate arv oli 730. Aasta varem oli 679 töötaja palgakulu 16,5 miljonit eurot.

Bilansipäeva seisuga oli ettevõttel 25,8 miljonit eurot jaotamata kasumit.

Coop Eesti Keskühistu kontserni põhitegevus koosnes 2020. aastal Coop Eesti Keskühistu tulundusühistust ja kolmest tütar- ning sidusettevõttest: Coop Investeeringud OÜ, Coop Energia OÜ ja Coop Pank AS.

2020. aruandeaasta lõpu seisuga oli Coop Eesti Keskühistu 19 liikmesühistul ligi 70 000 füüsilisest isikust liiget ehk klientomanikku.

Tagasi üles