Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Coca-Cola kasvatas mullu Eestis jõudsalt kasumit

Copy
Coca-Cola
Coca-Cola Foto: MIKE BLAKE

Eestis karastusjookide turunduse ja müügiga tegeleva Coca-Cola HBC puhaskasum kerkis möödunud aastal tunamulluselt 307 000 eurolt ligi 6,9 miljoni euroni ehk aastakasv oli lausa 22,5-kordne.

Kuid ettevõtte müügitulu kahanes samal ajal aastavõrdluses 3,3 protsenti 25,7 miljonile eurole, selgub Coca-Cola HBC majandusaasta aruandest.

«Eesti tarbijad maksid Coca-Cola toodete eest kokku 25 miljonit eurot. Käibemaksu tasus ettevõte kokku 4,7 miljonit eurot. Coca-Cola süsteem panustas Eesti majandusse kokku 5,9 miljonit eurot maksude, palkade ja kasumina, mis moodustab 0,24 protsenti Eesti riigi SKP-st,» kirjutas ettevõtte juhtkond aruandes.

Seejuures 83,9 protsenti käibest teeniti Eestist. Nii Leedust kui ka Lätist teeniti 1,1 miljonit eurot ning Poolast 380 000 eurot. Muudest Euroopa Liidu riikidest lisandus veel 1,5 miljonit eurot müügitulu.

Coca-Cola HBC-s töötas mullu täistööajale taandatuna keskmiselt 74 inimest, kelle palgakulu oli 2,2 miljonit eurot. Aasta varem oli 89 töötaja palk 2,7 miljonit eurot.

2020. aastal kuulusid ettevõtte tooteportfelli karastusjoogid Coca-Cola, Coca-Cola Zero, Fanta, Sprite, Linnuse Kali. Täiendavalt turustati Eestis Neptunase ja Römerquelle mineraalvett ning Aquarius funktsionaalset vett, Fuzetea jääteed, Cappy mahlu, Cappy Ice Fruit nektareid, Burn ja Monster kaubamärgi energiajooke Monster kaubamärgi valmis kohvijooke, Powerade spordijooke ning Schweppes toonikuid.

Imporditavate alkohoolsete jookide tooteportfelli kuuluvad Finlandia Vodka, Jack Daniel’s Tennessee Whiskey, Woodford Reserve, The Famous Grouse, Highland Park, The Macallan, the Glenrothes, Brugal, Chambord Liqueur. Neid tooteid tuuakse maale Soomest, Dominikaani Vabariigist, Prantsusmaalt, Suurbritanniast ja Ameerika Ühendriikidest.

AS Coca-Cola HBC Eesti ettevõtte põhitegevuseks on The Coca-Cola Company loal karastusjookide turundus ja müük Eestis.

Märksõnad

Tagasi üles