/nginx/o/2021/08/06/13972135t1hdf3d.jpg)
Heitkogustega kauplemine tõi riigile 142,3 miljonit tulu
Euroopa Liidu kasvuhoonegaaside lubatud heitkoguse ühikutega kauplemise süsteemist sai Eesti 2020. aastal 142,3 miljonit eurot. Sellest rahast tuleb vähemalt 50 protsenti investeerida kliimamuutuse mõju leevendamise ja selle mõjuga kohanemise projektidesse. Alates 2014. aastast on lisaks tavaenampakkumistele lubatud ka lennunduse heitkoguse ühikute enampakkumised. 2020. aasta lennunduse ühikute müügist saadud enampakkumistulu oli 166 200 eurot. Lennunduse enampakkumise tulu peab kasutama kliimamuutuse leevendamiseks ja sellega kohanemiseks. PM
Juuli automüügi edetabelit troonisid Škoda ja VW
Eesti uute sõiduautode turg püsis juulis stabiilsena ja müügiarvud kerkisid taas koroonaeelsele tasemele. Enim müüdi Škodasid ja Volkswageneid, populaarseim mudel oli Škoda Octavia. Juulis müüdi Eestis 2311 uut sõiduautot, mis ületab mulluse tulemuse 15 protsendiga ja jääb 2019. aasta juuli müügiarvudele alla vaid sadakonna autoga. Seitsme kuu kokkuvõttes on tänavu müüdud 15 251 uut sõiduautot, mida on 36,9 protsenti rohkem kui möödunud aasta samal perioodil, ja 108 autot vähem kui 2019. aasta seitsme kuu kokkuvõttes. PM
18% kasvas Eesti Raudtee käive I poolaastal
Kaamos Timberi kasum kukkus eelmisel aastal 79,7%
Soome elektrivõrgu juht avaldas, miks on elekter kallis
Soome riikliku põhivõrgu ettevõtte Fingrid tegevjuhi Jukka Ruusuneni sõnul on piirkonna rekordkõrge elektrihind tingitud mitme teguri koosmõjust, kuid suur tähtsus on Rootsi ja Norra hüdroelektrijaamade madalal veetasemel. Eestis oli juuli keskmine elektrihind Nord Poolil 83,78 eurot megavatt-tunni eest, mis on viimase kümnendi lagi. Kuna elektriturg on Põhjamaades ja Baltikumis ühine, tuleb elektri eest krõbedat tasu maksta kogu piirkonnas. Ka Soomes küündis börsihind 10 aasta kõrgeimale tasemele, jõudes 78,76 euroni megavatt-tunni eest. Taastuvenergiaväliselt on väga suur mõjutaja ka saastekvootide hinna pidev tõus. Juuli alguses tuli tonni süsinikdioksiidi emiteerimise eest maksta 57,87 eurot. Aasta alguses oli hind veel 33 eurot tonni eest. PM
Uberi kvartalikahjum vähenes
Uberi sõitjate arv kasvas möödunud kvartalis märkimisväärselt võrreldes eelmise aastaga, kuid endiselt on suur puudus juhtidest ja ebakindlus tuleviku ees. Kvartalikahjum ületas analüütikute ootusi ja ettevõtte aktsia kukkus ligi 10 protsenti. Ettevõte teatas sel kolmapäeval, et korrigeeritud kahjum ilma maksude, intresside ja mõningate kuludeta vähenes teises kvartalis 509 miljoni dollarini. Aasta varem oli kahjum 837 miljonit dollarit.
Analüütikud prognoosisid 200 miljoni võrra väiksemat kahjumit. Uberi aktsia langes pärast tulemuste avaldamist ligi 10 protsenti. Eelmise aastaga võrreldes kasvasid sõidubroneeringud teises kvartalis 114 protsenti, 21,9 miljardi dollarini. Toidu kohaletoimetamise teenuse Uber Eats broneeringud kasvasid 85 protsenti. Uberi sõiduäri on kasumlik, kuid selle tulemusi tõmbab alla kapitalimahukas kulleriteenus. Sellest tekkivat kahjumit hindab ettevõte ligi 100 miljonile dollarile, kuid neljandaks kvartaliks loodetakse pöörata see kasumile. PM