Logistikud: asi oli hull ja siis tulid veel ka üleujutused

Erkki Erilaid
Copy
HHLA TK Estonia terminali kaks suurt konteinerikraanat Muuga sadamas
HHLA TK Estonia terminali kaks suurt konteinerikraanat Muuga sadamas Foto: Sander Ilvest

Logistikaettevõtjate sõnul on tänavu läinud kehvasti kõik, mis vähegi minna andis. Alguses tõi pandeemia suuresti vaid idast läände liikunud ekspordi tõttu ennenägematu konteineridefitsiidi. Sellele järgnes märtsis Suessi kanali ummistus. Maailma ühe tihedama meretee sulgemine jättis sadu laevu järjekorda ootama ja kui kanal taas avati, põhjustas hilinenud laevade ootamatu saabumine Euroopa sõlmpunktides uued ummikud. Sellele järgnesid juunis laevade lastimisviivitused Lõuna-Hiina sadamate lähistel sagenenud Covidi-juhtumite tõttu. Juulis tulid kõigele lisaks suured üleujutused Euroopas ja Aasias.

«Harva möödub nädal ilma ebameeldivate uudisteta,» vahendas CNBC logistikainvesteeringutega tegeleva ettevõtte Mandarin Shippingu tegevjuhi Tim Huxley sõnu. «Üleujutused Euroopas ja Hiinas olid transpordisektorile järjekordne löök.»

Tugevad vihmasajud laastasid Lääne-Euroopat korralikult. Kõige tõsisemad üleujutused olid Saksamaal ja Belgias, mõjutatud oli osa Šveitsist, Luksemburgist ja Hollandist.

«Raudteeühendused said kannatada ega toimi korralikult veel siiani,» ütles Huxley. Ta lisas, et enim on häiritud kaupade vedamine raudteedel, mis tulevad Tšehhist ja Slovakkiast Saksamaa Rotterdami ja Hamburgi sadamatesse. «See mõjutab tõsiselt Kesk-Euroopa tööstust,» ütles Huxley, viidates Saksa terasetootmisehiiglasele Thyssenkruppile, mis ei saanud üleujutuse tõttu toorainet hankida ning oli sunnitud oma tarnetähtaegu edasi lükkama. Huxley hinnangul kannatavad sellest enim autode ja kodumasinate tootmine. Hiina üleujutused Henani piirkonnas aga häirivad nisu ja söe tarnimist.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles