Logistikaettevõtjate sõnul on tänavu läinud kehvasti kõik, mis vähegi minna andis. Alguses tõi pandeemia suuresti vaid idast läände liikunud ekspordi tõttu ennenägematu konteineridefitsiidi. Sellele järgnes märtsis Suessi kanali ummistus. Maailma ühe tihedama meretee sulgemine jättis sadu laevu järjekorda ootama ja kui kanal taas avati, põhjustas hilinenud laevade ootamatu saabumine Euroopa sõlmpunktides uued ummikud. Sellele järgnesid juunis laevade lastimisviivitused Lõuna-Hiina sadamate lähistel sagenenud Covidi-juhtumite tõttu. Juulis tulid kõigele lisaks suured üleujutused Euroopas ja Aasias.
Tellijale
Logistikud: asi oli hull ja siis tulid veel ka üleujutused
«Harva möödub nädal ilma ebameeldivate uudisteta,» vahendas CNBC logistikainvesteeringutega tegeleva ettevõtte Mandarin Shippingu tegevjuhi Tim Huxley sõnu. «Üleujutused Euroopas ja Hiinas olid transpordisektorile järjekordne löök.»
Tugevad vihmasajud laastasid Lääne-Euroopat korralikult. Kõige tõsisemad üleujutused olid Saksamaal ja Belgias, mõjutatud oli osa Šveitsist, Luksemburgist ja Hollandist.