Taskuraha summat saab ka kujundada vastavalt lapse tegevustele, näiteks kui laps läheb koolireisile, kus toitlustus on juba sisse arvestatud, siis võiks taskuraha anda vähem, sest koolireisil on siis vähem lisakulutusi.
Lapsega on oluline ka arutada taskuraha säästmise võimalusi ja kuidas igapäevakulutuste pealt kokku hoida, näiteks selle asemel, et koolis pidevalt snäkke osta, võiks laps hoopis vahetevahel kodust midagi kaasa võtta.
Pangakaart võimaldab lapsel tutvuda erinevate pangateenustega, näiteks kuidas kasutada sularahaautomaati või liigelda turvaliselt internetipangas. Lisaks hõlbustab see vanematel jälgida lapse kulutusi ja vajadusel piire seada.
«Noored teevad sagedamini oste emotsiooni ajel ega pruugi isegi mäletada, kuhu taskuraha kulus. Kui vanematel on internetipangas lapse harjumustest ülevaade, saavad nad vajadusel temaga arutada, kuidas vastutustundlikumalt rahaga ringi käia,» selgitas Jasinski.
Arvutamisoskus võib olla esimene näitaja, kas laps on pangakaardi jaoks valmis. See on suurepärane võimalus arendada lapse iseseisvust, vastutustunnet ja finantskirjaoskust. Lisaks on see mugav võimalus vanematel teha ülekandeid või jälgida lapse pangaseisu.
«Lapsel tekib palju parem ülevaade sellest, kui palju aega kulub rahalise eesmärgi saavutamiseks, kui teda on julgustatud kindlal eesmärgil säästma, näiteks mõne mänguasja või telefoni jaoks. Peale ostu sooritamist tekib ka noorel saavutustunne,» selgitas Jasinski.
Kindlasti tuleb meeles pidada, et lapsed õpivad oma vanematelt. Sellest tulenevalt on üks võimalus säästmise harjumuse kinnistamiseks perega ühiselt millegi jaoks koguda, näiteks puhkusereisi.