Päevatoimetaja:
Angelina Täker

Ülevaade Luksussektor on pandeemiast taastunud

Copy
Guccil on sel aastal hästi läinud.
Guccil on sel aastal hästi läinud. Foto: Alain Jocard / AFP / Scanpix/Scanpix

Maailma suurimad luksusbrändid on teatanud teise kvartali müügitulemustest, mis viitavad, et luksuskaupade müük edeneb isegi paremini kui pandeemia eel.

Maailma suurim luksuskaupu tootev kontsern LVMH (Louis Vuitton, Moët, Fendi, Kenzo jt) ületas 11 protsendiga pandeemia-eelset taset 2019. aastal. Ettevõtte esimese poolaasta käive kerkis 28,7 miljardi euroni ning suure müügitulu juures teeniti ka 5,3 miljardit eurot kasumit, mis on 64 protsenti rohkem kui kahe aasta eest.

LVMH rivaal Kering, kellele kuuluvad kaubamärgid Gucci ja Balenciaga, ületas oma pandeemia-eelset käivet 8,4 protsendiga, müües kuue kuuga kaupu rekordilise 8 miljardi euro eest. Ka Prantsuse luksuskaupade bränd Hermes teatas müügi 29-protsendilisest hüppest neljale miljardile. Kering ja Hermes teenisid mõlemad ka üle miljardi euro kasumit.

Šveitsi luksuskontsern Richemont (Cartier, Piaget ja Montblanc) ületas teises kvartalis pandeemia-eelset taset 18 protsendiga, samas kui Prada edestas 2019. aasta esimese poolaasta müüki kaheksa protsendiga.

Investeerimisfirma Flornoy varahaldur Arnaud Cadart ütles tulemusi kommenteerides, et ülemine keskklass, rikkad ja ülirikkad, keda kriis ei puudutanud, ei saanud reisida ega väljas süüa, mistõttu ostsid nad hoopis luksuskaupu.

Ta lisas, et hiinlased, kes esindavad 35–40 protsenti luksussektori klientidest, on endiselt üliolulised. Kuid kui varem tegid Hiina kliendid palju oste Euroopas, siis nüüd teevad nad seda koduriigis.

Tegelikult oli analüütikutele üllatav mitte niivõrd taastumine Hiinas, vaid suur taastumine USAs, märkis sektori analüütik Erwan Rambourg.

«Võrreldes varasemate kriisist taastumistega, näiteks pärast 11. septembri terrorirünnakuid või 2008. aasta majanduskriisi, on ameeriklastel kadunud süütunne, et luksuskaupade ostmine on kohatu,» ütles Rambourg AFPle.

«Ameerika Ühendriikides on peale tulnud noor põlvkond, kes tunneb end luksuskaupade ostmisel mugavalt,» selgitas ta brändide häid müügitulemusi USAs.

Hermese tegevjuht Axel Dumas kommenteeris samuti olukorda USA turul. «Oleme näinud USAs oma lojaalsete klientide aktiivsuse väga tugevat taastumist ning uut klientuuri, kes jõudis meieni tänu ettevõtte digitaalsele turundusele.»

Hermese müük USAs ületas pandeemia-eelsest taset veerandi võrra.

Citigroupi analüütik Thomas Chauvet märkis, et USA buumiv aktsiaturg on muutnud ameeriklased vähemalt paberil palju jõukamaks ning andnud tarbimisele ka olulise psühholoogilise tõuke.

Ka Euroopas olid sektori tulemused oodatust paremad. Analüütikud ootasid, et turistide puudumine avaldab Euroopas suuremat mõju, kuid kohalikud suutsid seda oodatust paremini kompenseerida.

Tagasi üles