Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Volkswagen saavutas rekordilise kasumi ning võttis sihikule Tesla

Copy
Volkswageni logo.
Volkswageni logo. Foto: Francois Lenoir

Euroopa suurim autotootja Volkswagen tõstis neljapäeval teist korda kolme kuu jooksul oma kasumieesmärki, viidates 2021. aasta esimese poolaasta rekordilisele kasumile, mis ületab isegi pandeemia-eelset taset.

Volkswagen on sel aastal tutvustanud mitmeid eesmärke ja tehinguid, mille eesmärgiks on mööduda maailma juhtivast elektriautode tootjast Teslast, juhindudes tegevjuhi Herbert Diessi visioonist, vahendab Reuters.

Nende hulka kuulub kolmapäeval tehtud Europcari ostupakkumine, millega hinnatakse autorendifirma väärtuseks 2,9 miljardit eurot. Sellega panustatakse liikuvusteenustele, mida Volkswagen peab oluliseks tulevase kasumi allikaks.

«Jah, me ostsime küll autorendifirma, kuid see ei ole tõenäoliselt 5 kuni 10 aasta pärast enam autorendifirma. See võib olla suur liikuvuse platvorm,» ütles Diess ajakirjanikele.

«Meie elektriline pealetung kogub hoogu ja me jätkame selle kiirendamist ka järgnevatel kuudel,» lisas ta.

Volkswagen ütles, et nad prognoosivad sel aastal nüüd 6 kuni 7,5 protsendi suurust äritootlust, võrreldes varasemalt prognoositud 5,5 kuni 7 protsendiga. Nad tõstsid ka oma autotööstuse divisjoni netorahavoo prognoosi, mis on nüüd eeldatavalt palju kõrgem kui 2020. aastal.

Esimese poolaasta ärikasum jõudis 11,4 miljardi euroni, mis ületab 2019. aastal saavutatud 10 miljardi euro suurust senist rekordit, enne kui koroonapandeemia laastas maailmamajandust.

Tulemust mõjutas osaliselt tugev nõudlus kõrge marginaaliga luksuslike Porschede ja Audide järele.

Volkswageni suurim aktsionär Porsche SE tõstis samuti oma finantsväljavaateid, prognoosides 2021. aastaks 3,4 kuni 4,9 miljardi euro suurust kasumit pärast maksude mahaarvamist.

Volkswageni aktsia, mis on tänavu seni kolmandiku võrra tõusnud, tõusis täna Frankfurdi börsil 1,73 protsenti.

Ülemaailmset autosektorit on tabanud ülioluliste pooljuhtide puudus, mistõttu mitmed konkurendid, sealhulgas Daimler, BMW ja GM, on tootmist vähendanud või lausa peatanud. Volkswagen võttis seda ka arvesse, kärpides oma klientidele tarnitavate autode prognoosi.

«Pooljuhtide tarnimise kitsaskohtade ja häirete oht on kogu tööstusharus suurenenud,» ütles autotootja.

Saksa autotootja teatas oma hiljutises strateegiauuenduses, et 2030. aastaks peaks Volkswageni müüginumbritest poole moodustama akuelektrilised sõidukid. 2040. aastaks peaksid kõik nende põhiturgudel müüdavad autod olema täielikult saastevabad sõidukid.

Need eesmärgid on osa Volkswageni laiemast püüdlusest olla 2050. aastaks täielikult süsinikuneutraalne ning Volkswagen on selleks eraldanud 73 miljardit eurot, et arendada tulevikutehnoloogiaid, mis moodustab umbes 50 protsenti ettevõtte koguinvesteeringutest.

 
Tagasi üles