Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Hinnatõus ähvardab nüüd ka Barbie-nukke

Copy
Barbie-nukud
Barbie-nukud Foto: CARLO ALLEGRI

Uudised eesseisvatest hinnatõusudest on muutunud igapäevaseks, täna jõudis kord mänguasjadeni, kui Barbie-nukkude tootja Mattel teatas, et on sunnitud toorme ja transpordi kallinemise tõttu hindu tõstma.

Mänguasjatootja Mattel teatas eile oma majandustulemusi avaldades, et ilmselt tuleb neil hiljemalt enne jõule oma legendaarsete mänguasjade hindu tõsta, vahendas BBC.

Hinnatõusu põhjused on samad, mis enamikus teistes valdkondades – toormehindade ning transpordikulude tõus. «Me ei tea veel täpselt, milliseid tooteid hinnatõus kõige enam puudutab,» ütles Matteli tegevjuht Ynon Kreiz. «Kuid me ei ole kaugeltki ainsad, kes on sunnitud seda tegema. Meie valdkonnas teevad seda kõik ja hinnatõusud ei üllata enam kedagi.»

Samas teatas Mattel oma teise kvartali oodatust paremast müügist, mis kasvas 40 protsenti, 1,03 miljardi dollarini. Seejuures kasvas Barbie-nukkude müük 46 protsenti ja Hot Wheelsi mänguautode müük koguni 67 protsenti. Ettevõtte kahjum vähenes teises kvartalis 6 miljoni dollarini, mullu oli kahjum samal perioodil 103 miljonit.

Esmaspäeval teatas konkureeriv mänguasjatootja Hasbro samuti oodatust paremast müügitulust, mis kasvas teises kvartalis 54 protsenti, 1,32 miljardi dollarini.

Matteli juht märkis, et nii nagu nende konkurendil Hasbrol, oli ka neil mõni aeg tagasi osa kauplusi pandeemia tõttu kinni ja tarned hilinesid. «Saime tänu meie äri suurusele ja üleilmsele müügipartnerite võrgule probleemidega hakkama ning nende mõju enam teises kvartalis tunda ei olnud,» lisas ta.

Tagasi üles