Lennunduse hädad on toonud ootamatu võitja

Romet Kreek
, majandusajakirjanik
Copy
Lennuki värvimine
Lennuki värvimine Foto: AKHTAR SOOMRO/REUTERS/Scanpix

Väga rasked ajad lennunduses ja nüüdne väike paranemine on toonud kummalise arengu.

Kuna lennukid on koroonapiirangute tõttu pigem kasutuses oleku asemel maal parkinud ning lennufirmadel on väga rasked ajad, pole sugugi üllatav, et lennukid saavad uue omaniku või liisija.

See tähendab, et lennukid tuleb teise lennukompanii värvidesse maalida. Seetõttu on kasvanud järsult lennukivärvi nõudlus.

Maailma suurim lennukivärvi tootja Akzo Nobel teatas, et selles tootekategoorias tõusis nõudlus teises kvartalis koroonaeelse aja tasemele.

«See üllatas meid tõsiselt,» ütles Akzo Nobeli juhatuse esimese Thierry Vanlancker intervjuus Bloombergile. «Me arvasime, et see juhtub kunagi 2023. aastal.»

Oma roll on ka sellel, et lennukitootjad Airbus ja Boeing on taas eskaleerimas tootmist. Näiteks tänavu esimesel poolaastal anti klientidele lennukeid mullu sama perioodiga võrreldes 70 protsenti enam ehk kokku 453 lennukit.

Samuti mängisid olulist rolli lennukite omanike vahetused, millega kaasneb alati lennuki ülevärvimine.

Amsterdami börsil noteeritud Akzo Nobeli aktsia langes täna 0,15 protsenti, 102,75 euroni. Enam kui 19 miljardi eurose turuväärtusega ettevõtte aktsia on aastaga tõusnud 27 protsenti.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles