TTJA tuvastas Facebooki kauplejate seas hulga rikkumisi

Brita-Maria Alas
, ajakirjanik
Copy
Veebipood. Foto on illustratiivne.
Veebipood. Foto on illustratiivne. Foto: rupixen.com/ Unsplash

Tarbijakaitse ja tehnilise järelevalve amet kontrollis sotsiaalmeedias tegutsevaid ettevõtteid ja avastas, et kauplejatel on Facebooki veebilehel avaldatud puudulikud tüüptingimused. Samuti ei kiputa kaupa tagasi ostma ka siis, kui tegelikult peaks. 

TTJA järelevalveprojektist nähtub, et kauplejad keelduvad toodet tagasi võtmast, kui kaup on kahjustunud või kasutatud, kui sellel puuduvad sildid, see ei ole originaalpakendis või korralikult pakitud.

«Tegelikult peab kaupleja ka neil puhkudel toote tagasi võtma, kuid tal on õigus nõuda vastavalt juhtumile toote väärtuse vähenemise hüvitamist tarbijalt. Lisaks välistab osa ettevõtjaid taganemistingimustes taganemisõiguse asjade suhtes, mis seaduse järgi tuleb tagasi võtta,» kommenteeris TTJA ettevõtluse osakonna kaubandustalituse jurist Elnara Nadžafova.

Tarbijal on õigus sidevahendi abil sõlmitud lepingust taganeda põhjust avaldamata 14 päeva jooksul, tuletab TTJA meelde. Sellise järelemõtlemistähtaja eesmärk on anda tarbijale võimalus e-poest tellitud kaupa proovida ning ebasobivuse korral see ilma negatiivseid tagajärgi kartmata tagasi saata. Samuti juhib TTJA tähelepanu, et toote tagastamisel ei oma tähtsust asjaolu, et toode oli ostu hetkel allahinnatud.

Lisaks taganemisõiguse olemasolule jälgis TTJA ettevõtja andmete esitamise viisi. Kaupleja peab tarbijale lepingueelselt teatavaks tegema tõesed andmed ettevõtja kohta, mis võimaldavad tarbijal ettevõtjaga ühendust võtta.

Kaupleja ärinimi on tarbijale oluline info, sest selle põhjal saab teha kaupleja kohta taustakontrolli, tutvuda teiste klientide arvustustega või näiteks kontrollida tarbijavaidluste komisjoni «musta nimekirja».

Projekti esimeses etapis koguti ning analüüsiti sotsiaalmeedias 45 kaupleja tüüptingimusi. Analüüsist selgus, et amet peab algatama järelevalvemenetluse kõigi 45 ettevõtja suhtes.

TTJA eeldab kõikidelt sotsiaalmeedias kauplejatelt seadusekuulekust ja ausate kauplemisvõtete kasutamist. Kui tarbija tunneb, et kaupleja on kasutanud sotsiaalmeedias kauplemisel ebaausaid kauplemisvõtteid või jätnud lepingueelse teabe avaldamata, palutakse sellest ametile teada anda. 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles